EN
  • Anasayfa
  • CGP105 Erken Çocukluk Eğitimine Giriş (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
CGP105 - Erken Çocukluk Eğitimine Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş CGP105 1 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Selin İKİZ
Ders Veren Öğr. Gör. Selin İKİZ
Amaç

Öğrencilerin "Erken çocukluk eğitiminin tanımı ve ilkeleri; erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişim; erken çocukluk dönemindeki çocuğun gereksinimleri; erken çocukluk eğitimini şekillendiren kuramlar ve yaklaşımlar; erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi" hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlama.

Ders İçeriği

Erken çocukluk eğitiminin tanımı, okul öncesi eğitimin amaçları, temel ilkeleri, erken çocukluk dönemi çocuğunun temel ihtiyaçları, erken çocukluk eğitiminin önemi, Dünyada erken çocukluk eğitimi ve yaygınlaştırılması, Türkiye’de erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimi, erken çocukluk eğitimine temel oluşturan düşünürler, erken çocukluk eğitimini şekillendiren kuramlar, erken çocukluk eğitiminde yaklaşımlar.

Ders Kaynakları Avcı, N., Toran, M. (Ed.) (2014). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ankara: Eğiten Kitap.
Diken, İ. H. (2016). Erken Çocukluk Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
Haktanır, G. (Ed.) (2012). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
Uyanık Balat, G. (Ed.) (2016). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Temel, F. (2015). Okul Öncesi Eğitimde Alternatif Yaklaşımlar. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 9 18
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 7 1 7
Final Final 9 1 9
Toplam İş Yükü (Saat) 76
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Erken çocukluk eğitiminin tanımı, okul öncesi eğitimin amaçları ve ilkeleri Ders Tartışmalı Ders
2 Okul öncesi dönemdeki çocuğun temel ihtiyaçları ve erken çocukluk eğitimin önemi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Okul öncesi eğitiminin tarihsel süreci Ders
4 Erken çocukluk eğitimine temel oluşturan düşünürler Ders Tartışmalı Ders
4 Erken çocukluk eğitimine temel oluşturan düşünürler Ders Tartışmalı Ders
9 Erken çocukluk eğitimini şekillendiren kuramlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
7 Erken çocukluk eğitimini şekillendiren kuramlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
8 Erken çocukluk eğitimini şekillendiren kuramlar, Ara Sınav
9 Erken çocukluk eğitimini şekillendiren kuramlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
11 Erken çocukluk dönemine yönelik temel eğitim programları ve yaklaşımlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
11 Erken çocukluk dönemine yönelik temel eğitim programları ve yaklaşımlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
11 Erken çocukluk dönemine yönelik temel eğitim programları ve yaklaşımlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
11 Erken çocukluk dönemine yönelik temel eğitim programları ve yaklaşımlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
11 Erken çocukluk dönemine yönelik temel eğitim programları ve yaklaşımlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Okul öncesi eğitimin amaçlarını, temel ilkelerini ve erken çocukluk dönemi çocuğunun temel ihtiyaçlarını açıklar.
Erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişimine ve eğitimine yönelik kuramları ve yaklaşımları açıklar.
Erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki durumu hakkında bilgi sahibi olur.
Erken çocukluk dönemi öğretmenin, erken çocukluk eğitimi kurumunun ve bu kurumda çalışan personelin özelliklerini açıklar.
Erken çocukluk eğitiminin tanımı ve önemini kavrar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Okul öncesi eğitimin amaçlarını, temel ilkelerini ve erken çocukluk dönemi çocuğunun temel ihtiyaçlarını açıklar. 4 5 4 2 4 2 2 2 1 1 2 2 1
Erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişimine ve eğitimine yönelik kuramları ve yaklaşımları açıklar. 4 5 4 1 3 3 3 3 1 1 2 2 2
Erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki durumu hakkında bilgi sahibi olur. 1 2 3 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1
Erken çocukluk dönemi öğretmenin, erken çocukluk eğitimi kurumunun ve bu kurumda çalışan personelin özelliklerini açıklar. 1 4 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2
Erken çocukluk eğitiminin tanımı ve önemini kavrar. 3 5 4 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1