EN
  • Anasayfa
  • CGP103 Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
CGP103 - Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım CGP103 1 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Esra ÖZER
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Esra ÖZER
Amaç

Kişilerin yaşamını veya sağlığını tehlikeye düşüren kaza , hastalık vb. durumunda , sağlık ekibinin yardımı sağlanana kadar , yaşamın kurtarılması ya da durumun kötüye gitmesini önlemek amacıyla olay yerinde ilaçsız yapılan uygulamaları öğrenmektir.

Ders İçeriği

İlk yardıma giriş ve genel özellikleri, Temel yaşam fonksiyonlarının değerlendirilmesi, Solunum ve dolaşım sistemi, Yaralanmalarda ilkyardım, Kanamalarda ilkyardım, Şok ve ilkyardım, Yanıklar ve ilkyardım, Zehirlenmeler ve ilkyardım, Kırık-çıkık ve burkulmalarda ilkyardım, Temel yaşam desteği. Klinikte acil müdahale, acil müdahale yöntemleri ve kullanılan ilaçlar, kanama ve müdahale hakkında teorik ve pratik bilgiler verilmektedir.

Ders Kaynakları Seyahi A,Öztora S,İlkyardım El Kitabı,İnkilap Yayıncılık.
Somyürek H.İ., Eğitimciler İçin İlkyardım Kitabı, Palme Yayıncılık.
Özcan Ü,Türkeş C,İlkyardım Eğitimi,Aktüel Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 10 10
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 6 6
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 6 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İlkyardıma giriş ve genel özellikleri
2 Temel yaşam fonksiyonlarının değerlendirilmesi
3 dolaşım sistemi
4 Yaralanmalarda ilkyardım.
5 Kanamalarda ilkyardım
6 Şok ve ilkyardım
7 Yanıklar ve ilkyardım
8 Ara sınav
9 Zehirlenmeler ve ilkyardım
10 Kırık-çıkık ve burkulmalarda ilkyardım
11 Temel yaşam desteği
11 Temel yaşam desteği
13 Geriatrik aciller
14 Karbonmonoksit zehirlenmeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yaralanma durumunda oluşabilecek tehlikeleri tanımlayabilir ve uygun ilkyardım girişimlerini yönetebilir.
Kanama, yanık ve zehirlenme gibi durumlarda uygulanabilecek ilkyardım girişimleri yapabilir.
Şok bulgularını tanıyabilir ve şok tiplerini ayırt edebilir.
İlkyardım ve acilyardım kavramlarının farkını ayırt edebilir.
Yetişkin, çocuk ve bebeklerde temel yaşam desteğini yönetebilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Yaralanma durumunda oluşabilecek tehlikeleri tanımlayabilir ve uygun ilkyardım girişimlerini yönetebilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Kanama, yanık ve zehirlenme gibi durumlarda uygulanabilecek ilkyardım girişimleri yapabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Şok bulgularını tanıyabilir ve şok tiplerini ayırt edebilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 3 4 3
İlkyardım ve acilyardım kavramlarının farkını ayırt edebilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 3 3
Yetişkin, çocuk ve bebeklerde temel yaşam desteğini yönetebilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4