Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım | CGP103 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Esra ÖZER |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Esra ÖZER |
Amaç |
Kişilerin yaşamını veya sağlığını tehlikeye düşüren kaza , hastalık vb. durumunda , sağlık ekibinin yardımı sağlanana kadar , yaşamın kurtarılması ya da durumun kötüye gitmesini önlemek amacıyla olay yerinde ilaçsız yapılan uygulamaları öğrenmektir. |
Ders İçeriği |
İlk yardıma giriş ve genel özellikleri, Temel yaşam fonksiyonlarının değerlendirilmesi, Solunum ve dolaşım sistemi, Yaralanmalarda ilkyardım, Kanamalarda ilkyardım, Şok ve ilkyardım, Yanıklar ve ilkyardım, Zehirlenmeler ve ilkyardım, Kırık-çıkık ve burkulmalarda ilkyardım, Temel yaşam desteği. Klinikte acil müdahale, acil müdahale yöntemleri ve kullanılan ilaçlar, kanama ve müdahale hakkında teorik ve pratik bilgiler verilmektedir. |
Ders Kaynakları |
Seyahi A,Öztora S,İlkyardım El Kitabı,İnkilap Yayıncılık.
Somyürek H.İ., Eğitimciler İçin İlkyardım Kitabı, Palme Yayıncılık. Özcan Ü,Türkeş C,İlkyardım Eğitimi,Aktüel Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 12 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 4 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 10 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 6 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İlkyardıma giriş ve genel özellikleri | |
2 | Temel yaşam fonksiyonlarının değerlendirilmesi | |
3 | dolaşım sistemi | |
4 | Yaralanmalarda ilkyardım. | |
5 | Kanamalarda ilkyardım | |
6 | Şok ve ilkyardım | |
7 | Yanıklar ve ilkyardım | |
8 | Ara sınav | |
9 | Zehirlenmeler ve ilkyardım | |
10 | Kırık-çıkık ve burkulmalarda ilkyardım | |
11 | Temel yaşam desteği | |
11 | Temel yaşam desteği | |
13 | Geriatrik aciller | |
14 | Karbonmonoksit zehirlenmeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yaralanma durumunda oluşabilecek tehlikeleri tanımlayabilir ve uygun ilkyardım girişimlerini yönetebilir. | |||
Kanama, yanık ve zehirlenme gibi durumlarda uygulanabilecek ilkyardım girişimleri yapabilir. | |||
Şok bulgularını tanıyabilir ve şok tiplerini ayırt edebilir. | |||
İlkyardım ve acilyardım kavramlarının farkını ayırt edebilir. | |||
Yetişkin, çocuk ve bebeklerde temel yaşam desteğini yönetebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaralanma durumunda oluşabilecek tehlikeleri tanımlayabilir ve uygun ilkyardım girişimlerini yönetebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kanama, yanık ve zehirlenme gibi durumlarda uygulanabilecek ilkyardım girişimleri yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Şok bulgularını tanıyabilir ve şok tiplerini ayırt edebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 |
İlkyardım ve acilyardım kavramlarının farkını ayırt edebilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Yetişkin, çocuk ve bebeklerde temel yaşam desteğini yönetebilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |