| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Psikolojiye Giriş | CGP118 | 2 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Selin İKİZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilerin; psikolojinin tanımı, tarihi, alt dalları, psikolojide yer alan temel yaklaşımlar, duyum ve algılama, bellek, güdülenme, duygular, öğrenme psikolojisi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
| Ders İçeriği |
Psikolojinin tanımı, tarihi, alanları, psikolojide yer alan yaklaşımlar, psikolojide kullanılan araştırma yöntemleri, duyum ve algılama, bellek, güdülenme, duygular, öğrenme psikolojisine giriş, klasik koşullanma, edimsel koşullanma hakkında detaylı bilgi. |
| Ders Kaynakları |
Cüceloğlu, D. (2016). İnsan ve Davranışı. Ankara: Remzi Kitabevi.
Morris, C, G. (2002). Psikolojiyi Anlamak Psikolojiye Giriş. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Morgan C. T. (2011). Psikolojiye Giriş. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 13 | 26 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 9 | 18 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Final | Final | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Psikolojinin tanımı, tarihi ve psikolojide yer alan temel yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Psikolojide yer alan temel yaklaşımlar ve psikolojinin alt dalları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 3 | Psikolojide kullanılan araştırma yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 4 | Duyum ve algılama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 5 | Bellek | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Bellek | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 7 | Güdülenme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 8 | Duygular, Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 9 | Duygular | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 10 | Öğrenme psikolojisine giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | Klasik koşullanma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 12 | Klasik koşullanma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 13 | Edimsel koşullanma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 13 | Edimsel koşullanma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Psikolojide yer alan yaklaşımları ve psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini açıklar. | |||
| Algı, bellek, öğrenme gibi zihinsel süreçleri tartışır. | |||
| Duyum, güdülenme, duygular, klasik koşullanma, edimsel koşullanma hakkında bilgi sahibi olur. | |||
| Psikoloji tarihini, psikolojinin alanlarını açıklar. | |||
| Psikolojinin tanımını yapar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Psikolojide yer alan yaklaşımları ve psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini açıklar. | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Algı, bellek, öğrenme gibi zihinsel süreçleri tartışır. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | ;
| Duyum, güdülenme, duygular, klasik koşullanma, edimsel koşullanma hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | ;
| Psikoloji tarihini, psikolojinin alanlarını açıklar. | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ;
| Psikolojinin tanımını yapar. | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 1,8 | 2,8 | 1,4 | 2,8 | 2 | 2,2 | 1,6 | 1 | 1 | 1 | 1,8 | 1 | 1,6 |