EN
  • Anasayfa
  • CGP211 Çocukta Bilim ve Teknoloji (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
CGP211 - Çocukta Bilim ve Teknoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocukta Bilim ve Teknoloji CGP211 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK
Ders Veren Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK
Amaç

Okul öncesi eğitimde, bilim, fen ve doğanın yeri ve önemi hakkında bilgi kazandırmak, sınıf içi aktivite örnekleri ile fen ve doğa kavramlarının küçük yaşlardaki çocuklara çok metodlu yöntemle öğretilme örnekleri ile ilgili yeterlikler kazandırmak ve erken yaşlarda bilime yönelim için gerekli bilimsel süreçlerin kavranmasını sağlamak. Teknolojiyi tanımak ve sınıf ortamlarında teknolojinin uyarlanmasını gerçekleştirmek.

Ders İçeriği

Bilimin Doğası ve Öğretimi, Kavram Gelişimi ve Öğretimi, Fen Bilimleri İçeriği ve Bilimsel Süreç Becerileri, Fen Öğretimindeki Temel Yöntemler ve Teknikler, Çevre Eğitimi, Fen etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri, Çocuk ve Teknoloji

Ders Kaynakları Kol,S. (Ed.). Erken çocuklukta teknoloji kullanımı. Ankara: Pegem
Aksüt, P. (Ed.). Erken çocukluk döneminde fen eğitimi. Ankara: Nobel
Uludağ, G. (Ed.). Erken çocukluk döneminde fen eğitimi çocuğun keşif yolculuğu. Ankara: Nobel
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 2 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 3 3
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilimin Doğası ve Öğretimi Ders Beyin Fırtınası
4 Kavram Gelişimi ve Öğretimi Ders
4 Kavram Gelişimi ve Öğretimi Ders
6 Fen Bilimleri İçeriği ve Bilimsel Süreç Becerileri Ders
6 Fen Bilimleri İçeriği ve Bilimsel Süreç Becerileri Ders
7 Fen Öğretimindeki Temel Yöntemler ve Teknikler Grup Çalışması
8 Ara Sınav
7 Fen Öğretimindeki Temel Yöntemler ve Teknikler Grup Çalışması
10 Çevre Eğitimi Ders Beyin Fırtınası
11 Fen etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri Ders Grup Çalışması
14 Çocuk ve Teknoloji Laboratuar
14 Çocuk ve Teknoloji Laboratuar
14 Çocuk ve Teknoloji Laboratuar
14 Çocuk ve Teknoloji Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilimin tanımı ve özellikleri, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi hakkında bilgi sahibidir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Erken çocukluk döneminde kazanılması beklenen bilimsel süreç becerilerini tanımlar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminde kullanılabilecek teknikleri ve yöntemleri açıklar. Yazılı Sınav Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Erken çocukluk döneminde fen etkinliklerini planlar, uygular ve değerlendirir. Yazılı Sınav Problem Çözme Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Erken çocukluk gelişiminde teknolojinin rolünü açıklar Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Bilimin tanımı ve özellikleri, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi hakkında bilgi sahibidir. 5 5 5 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1
Erken çocukluk döneminde kazanılması beklenen bilimsel süreç becerilerini tanımlar. 5 5 5 1 2 5 1 1 1 1 1 4 1
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminde kullanılabilecek teknikleri ve yöntemleri açıklar. 5 5 5 1 5 5 1 3 1 1 1 5 1
Erken çocukluk döneminde fen etkinliklerini planlar, uygular ve değerlendirir. 5 5 5 1 5 5 1 2 1 1 3 5 1
Erken çocukluk gelişiminde teknolojinin rolünü açıklar 5 5 5 1 5 5 5 3 1 1 3 5 5