| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Çocuklukta Sosyal Duygusal Öğrenme | CGP232 | 4 | 2 + 1 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Zeynep APAYDIN DEMİRCİ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Sosyal duygusal öğrenmeye yönelik bilgi beceri tutum kazandırmaktır. Ayrıca çocuklar için sosyal duygusal öğrenmeyi destekleyici etkinlikler hazırlamaya yönelik yeterlik kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
Sosyal duygusal öğrenme yaklaşımları, öz farkındalık, öz yönetim, sosyal farkındalık, ilişki kurma ve karar verme becerileri ve çocuklara yönelik sosyal duygusal öğrenmeyi destekleyici etkinlikler hazırlamaktır. |
| Ders Kaynakları |
Yıldız Bıçakçı, M. ve Apaydın Demirci, Z. (Ed.). (2023). Sosyal ve Duygusal Öğrenme. Ankara: Nobel Yayınevi
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sosyal duygusal öğrenmenin tanımı | Ders |
| 2 | Sosyal duygusal öğrenmenin önemi | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
| 3 | Sosyal duygusal öğrenmenin alt boyutları | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
| 4 | Öz farkındalık | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 5 | Öz yönetim | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 6 | Sosyal farkındalık | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 7 | ilişki kurma becerileri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 8 | Ara sınav | Sözlü |
| 9 | Sorumlu karar verme | |
| 10 | Sosyal duygusal öğrenmenin gelişim alanları ile ilişkisi | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 11 | Sosyal duygusal öğrenme programları | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 11 | Sosyal duygusal öğrenme programları | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 13 | Sosyal duygusal öğrenmeyi destekleyen etkinlikler | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 13 | Sosyal duygusal öğrenmeyi destekleyen etkinlikler | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 13 | Sosyal duygusal öğrenmeyi destekleyen etkinlikler | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 16 | final | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| sosyal duygusal öğrenme yaklaşımlarını bilir. | |||
| çocuklara yönelik sosyal duygusal öğrenmeye yönelik etkinlik hazırlar. | |||
| çocuklara yönelik sosyal duygusal öğrenmeye yönelik etkinlik uygular. | |||
| sosyal duygusal öğrenmenin gelişim alanları ile ilişkisini kavrar. | |||
| sosyal duygusal öğrenmenin önemini kavrar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| sosyal duygusal öğrenme yaklaşımlarını bilir. | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | 3 | - | ;
| çocuklara yönelik sosyal duygusal öğrenmeye yönelik etkinlik hazırlar. | 2 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | ;
| çocuklara yönelik sosyal duygusal öğrenmeye yönelik etkinlik uygular. | 2 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | ;
| sosyal duygusal öğrenmenin gelişim alanları ile ilişkisini kavrar. | 2 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | ;
| sosyal duygusal öğrenmenin önemini kavrar. | 2 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | ;
| Ortalama Değer | 2,6 | 4,4 | - | - | - | - | - | - | - | - | 0,6 | 3 | - |