| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Duyu Gelişimi ve Desteklenmesi | CGP120 | 2 | 2 + 1 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Zeynep APAYDIN DEMİRCİ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Duyu ve algıya ilişkin temel kavramlar, duyu ve algı gelişimini etkileyen faktörler, duyuların gelişim süreci ve özellikleri, duyuların gelişimini destekleyici etkinlikler ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
Duyu ve algıya ilişkin temel kavramlar, duyu ve algı gelişimini etkileyen faktörler, duyuların gelişim süreci ve özellikleri, duyuların gelişimini destekleyici etkinliklere yer verilmiştir. |
| Ders Kaynakları |
Yıldız Bıçakçı, M. (Ed.). (2015). Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde (0-36 ay) gelişim: Duyuların gelişimi ve desteklenmesi. Ankara: Eğiten Kitap.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Duyu ve algı; tanımlar, farklılıkları, duyu organları | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 2 | Duyum ve algı ile ilgili yaklaşımlar, algı özellikleri, algıyı etkileyen faktörler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
| 2 | Duyum ve algı ile ilgili yaklaşımlar, algı özellikleri, algıyı etkileyen faktörler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
| 4 | Görme duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
| 5 | İşitme duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 6 | dokunma duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 7 | koku alma duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 8 | tat alma duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 8 | ara sınav | Grup Çalışması Sözlü |
| 9 | denge duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 10 | Propriosepsiyon duyusuna yönelik duyusal deneyimler, gelişimi ve desteklenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 11 | Duyuların gelişimini destekleyici etkinlikler geliştirme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 11 | Duyuların gelişimini destekleyici etkinlikler geliştirme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 13 | Duyuların gelişimini destekleyici etkinliklerin sunulması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 13 | Duyuların gelişimini destekleyici etkinliklerin sunulması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 13 | Duyuların gelişimini destekleyici etkinliklerin sunulması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 16 | final | Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| duyu ile ilgili kavramları bilir. | |||
| duyuları destekleyen etkinlikler hazırlar. | |||
| duyuları destekleyen etkinlikleri uygular. | |||
| duyuları etkileyen faktörleri kavrar. | |||
| duyuları sınıflandırır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| duyu ile ilgili kavramları bilir. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 3 | - | - | - | 3 | 4 | - | ;
| duyuları destekleyen etkinlikler hazırlar. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 3 | - | - | - | 3 | 4 | - | ;
| duyuları destekleyen etkinlikleri uygular. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 3 | - | - | - | 3 | 4 | - | ;
| duyuları etkileyen faktörleri kavrar. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 3 | - | - | - | 3 | 4 | - | ;
| duyuları sınıflandırır. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 3 | - | - | - | 3 | 4 | - | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 3 | - | - | - | 3 | 4 | - |