EN
  • Anasayfa
  • CGP233 Sevgi Eğitimi (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
CGP233 - Sevgi Eğitimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sevgi Eğitimi CGP233 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Esra AYEŞ ASLAN
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin sevginin derinliği, öğrenilebilirliği, izafiliği, güvene dayalı olduğu, çaba ve fedakarlık gerektirdiği ve türleri üzerine düşünce egzersizleri ve uygulamalar yapmaları; özgüvenlerini artırarak kişisel gelişimlerini, oluşturacakları vizyonları doğrultusunda planlamaları; karar verme yöntemlerini kişisel yaşamlarında kullanabilme becerisini kazanmalarıdır.

Ders İçeriği

Meslek kavramı ve öğretmenlik mesleği Eğitim sistemi ve öğretmenlik Öğretmenin önemi Öğretmen yetiştirme Öğretmende bulunması gereken özellikler Öğretmenin rolleri Çocuk-çocuk sevme-öğretmen ve sevgi-eğitim ortamında sevgi Sorunlar, gereksinimler ve sevgi-sevgi türleri

Ders Kaynakları Yaşamak, Sevmek ve Öğrenmek, Leandro Buscaglia, İnklap Yayınevi
Sevme Sanatı, Erich Fromm, Payel Yayınları
Mevlena’da Aşk Felsefesi, Ötüken Yayınları
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Varlık soru sorma, yanıtlama, kişisel bir SWOT analizi yapma, ömür boyunca revize etme olgusunu temellendirerek kişisel vizyon oluşturma. Ders
2 İnsan ihtiyaçları hiyerarşisi (Maslow) ile tümüyle insan olmaya doğru gelişmenin aşamaları (Buscaglia). Ders
3 Farklı düşünce ve inanç sistemlerinin sevgiyi tanımlama ve yaşamın bir parçası olarak uygulayarak gelişme/geliştirme yaklaşımları. Sevgi konulu bir makale yazma. Ders
4 Sevmenin öğrenebilen, ihtiyaç duyulan, yaştan bağımsız, engelleri aşmak zorunda olan, özgürlük isteyen yönleri. Karar Matrisi oluşturma ve kişisel kararların çözümünde bir enstrüman olarak kullanma. Ders
5 Sevmenin sorumluluk getiren, gereklilikleri ayırt etmeyi ve güçlü olmayı icap ettiren, savunma yapmayan nitelikleri. Ders
6 Tensel ve tinsel sevgi türleri.
7 Vize Tensel ve tinsel sevgi türleri.
8 Sevginin yaşayarak öğrenilebileceğini, ölümün hayatın ve sevginin kavranmasında bir enstrüman olarak kullanılabileceğinin idrak ettirilmesi. Ders
9 Sevgi dolu bir gelişim için neşe, özsaygı, yemek, gurur, hayvan, bitki, değişiklik, çaresizliği yenme, verme, büyüme hevesleri. Ders
10 Sevgi dolu bir gelişim için kabullenme, yaşama, öğrenme, kutlama, iletişim, anlayış hevesleri. Kılçık Analizi yapılmasını öğrenme ve bu yaklaşımı kişisel problemlerin çözümünde bir enstrüman olarak kullanabilme. Ders
11 Bilge ve mutlu kişilerin sevgi ve hayat felsefeleri ve açılımları ve gençlere öğütleri. Sevginin formülünü yazma, başkaları ile karşılaştırma, test etme, onaylama, kullanma, geliştirme. Ders
12 Romanlar, şiirler, özlü sözler aracılığı ile sevgi ifade edilmesi, yaşanması, geliştirilmesinin irdelenmesi. Filmleri hikayaler vb. aracılığı ile sevgi ifade edilmesi, yaşanması, geliştirilmesinin irdelenmesi. Ders
14 Araştırma, deneyim, düşünce geliştirme, yazma vb. ödevlerle bilfiil sevginin uygulama ve geliştirilmesi deneyimleri. Ders
14 Araştırma, deneyim, düşünce geliştirme, yazma vb. ödevlerle bilfiil sevginin uygulama ve geliştirilmesi deneyimleri. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Varlık sorusu sorma, yanıtlama, ömür boyunca revize etme olgusunu temellendirerek kişisel vizyon oluşturma yetisi kazandırır. Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
insan İhtiyaçları Hiyerarşisi ile Tümüyle İnsan Olmaya Doğru Gelişmenin Aşamları’nı tanımlar. Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Sevmenin öğrenilebilen, ihtiyaç duyulan, yaştan bağımsız, engelleri aşmak zorunda olan, özgürlük isteyen, sorumluluk getiren, gereklilikleri ayırt etmeyi ve güçlü olmayı icap ettiren, savunma yapmayan bir olgu olduğunu belirler. Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Varlık sorusu sorma, yanıtlama, ömür boyunca revize etme olgusunu temellendirerek kişisel vizyon oluşturma yetisi kazandırır. - - - - - - - - - - - - -
insan İhtiyaçları Hiyerarşisi ile Tümüyle İnsan Olmaya Doğru Gelişmenin Aşamları’nı tanımlar. - - - - - - - - - - - - -
Sevmenin öğrenilebilen, ihtiyaç duyulan, yaştan bağımsız, engelleri aşmak zorunda olan, özgürlük isteyen, sorumluluk getiren, gereklilikleri ayırt etmeyi ve güçlü olmayı icap ettiren, savunma yapmayan bir olgu olduğunu belirler. - - - - - - - - - - - - -