Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar | CGP122 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hatice Ecem GEZER |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders erken çocukluk dönemi eğitiminin temel yaklaşımlarını ve programlarını derinlemesine incelemeyi amaçlar. Öğrencilere çocukların öğrenme ve gelişme süreçlerini anlayarak onları etkili bir şekilde desteklemek için farklı pedagojik yaklaşımların ve eğitim programlarının nasıl kullanılacağını öğretir. Bu ders kapsamında, öğrenciler önde gelen erken çocukluk eğitimi yaklaşımlarını ve programlarını detaylı bir şekilde analiz ederler. |
Ders İçeriği |
Dersi alan öğrenciler; erken çocukluk eğitiminin tarihi ve kuramsal temelleri, erken çocukluk eğitim yaklaşım ve programlarında kalite, erken çocukluk eğitim yaklaşım ve programlarına yön verenler (froebel, montessori, piaget, malaguzzi, steiner, dewey), montessori eğitim yöntemi, waldorf yaklaşımı ve steiner pedagojisi, reggio emilia yaklaşımı, highscope programı, proje yaklaşımı, ev okulu yaklaşımı, ayrımcılık/önyargı karşıtı program konuları hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Ders Kaynakları |
Geçmişten Günümüze Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşım ve Programlar/ Hedef Yayıncılık
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim (Çev.Ed. Berrin Akman) 5.Basım Nobel-Pearson |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Erken Çocukluk Eğitimi Program ve Yaklaşımlarına Giriş | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Montessori Metodu | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Waldorf Yaklaşımı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Gelişimsel Açıdan Uygun Programa Giriş | Beyin Fırtınası |
5 | Gelişimsel Açıdan Uygun Program: Eğitimciler, Ortam ve Program Örnekleri | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
6 | Head Start Programı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | 7 Hıgh/scope Programı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Proje Yaklaşımı, Portage Programı | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Reggio Emilia Yaklaşımına Giriş: İlkeler ve Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Reggio Emilia Yaklaşımında Fiziksel Ortam, Eğitimciler ve Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Orman Okulu Yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Piramit Yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Önyargı Karşıtı Program, Dersin Değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Erken çocukluk eğitiminin tanımı ve önemini kavrar | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Erken çocukluk döneminde farklı yaklaşımları ve programlari güncel alan yazın doğrultusunda karşılaştırır | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Egitim programi gelistirme asamalarini, amacina uygun olarak planlar | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Erken çocukluk dönemine uygun program önerisi gelistirir | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Erken çocukluk dönemine ilişkin yaklaşımların ortaya çıkışını ve doğasını bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Erken çocukluk eğitiminin tanımı ve önemini kavrar | 5 | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Erken çocukluk döneminde farklı yaklaşımları ve programlari güncel alan yazın doğrultusunda karşılaştırır | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Egitim programi gelistirme asamalarini, amacina uygun olarak planlar | 4 | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | 3 | - | ;
Erken çocukluk dönemine uygun program önerisi gelistirir | 4 | 3 | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Erken çocukluk dönemine ilişkin yaklaşımların ortaya çıkışını ve doğasını bilir. | 5 | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 3,6 | 0,6 | - | - | 3,8 | - | - | - | - | - | - | 0,6 | - |