EN
CGP122 - Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar CGP122 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Hatice Ecem GEZER
Ders Veren
Amaç

Bu ders erken çocukluk dönemi eğitiminin temel yaklaşımlarını ve programlarını derinlemesine incelemeyi amaçlar. Öğrencilere çocukların öğrenme ve gelişme süreçlerini anlayarak onları etkili bir şekilde desteklemek için farklı pedagojik yaklaşımların ve eğitim programlarının nasıl kullanılacağını öğretir. Bu ders kapsamında, öğrenciler önde gelen erken çocukluk eğitimi yaklaşımlarını ve programlarını detaylı bir şekilde analiz ederler.

Ders İçeriği

Dersi alan öğrenciler; erken çocukluk eğitiminin tarihi ve kuramsal temelleri, erken çocukluk eğitim yaklaşım ve programlarında kalite, erken çocukluk eğitim yaklaşım ve programlarına yön verenler (froebel, montessori, piaget, malaguzzi, steiner, dewey), montessori eğitim yöntemi, waldorf yaklaşımı ve steiner pedagojisi, reggio emilia yaklaşımı, highscope programı, proje yaklaşımı, ev okulu yaklaşımı, ayrımcılık/önyargı karşıtı program konuları hakkında bilgi sahibi olurlar.

Ders Kaynakları Geçmişten Günümüze Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşım ve Programlar/ Hedef Yayıncılık
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim (Çev.Ed. Berrin Akman) 5.Basım Nobel-Pearson
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Erken Çocukluk Eğitimi Program ve Yaklaşımlarına Giriş Ders Tartışmalı Ders
2 Montessori Metodu Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Waldorf Yaklaşımı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Gelişimsel Açıdan Uygun Programa Giriş Beyin Fırtınası
5 Gelişimsel Açıdan Uygun Program: Eğitimciler, Ortam ve Program Örnekleri Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası
6 Head Start Programı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 7 Hıgh/scope Programı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ders
9 Proje Yaklaşımı, Portage Programı Ders Tartışmalı Ders
10 Reggio Emilia Yaklaşımına Giriş: İlkeler ve Uygulamalar Ders Tartışmalı Ders
11 Reggio Emilia Yaklaşımında Fiziksel Ortam, Eğitimciler ve Değerlendirme Ders Tartışmalı Ders
12 Orman Okulu Yaklaşımı Ders Tartışmalı Ders
13 Piramit Yaklaşımı Ders Tartışmalı Ders
14 Önyargı Karşıtı Program, Dersin Değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Erken çocukluk eğitiminin tanımı ve önemini kavrar Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Erken çocukluk döneminde farklı yaklaşımları ve programlari güncel alan yazın doğrultusunda karşılaştırır Yazılı Sınav Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Egitim programi gelistirme asamalarini, amacina uygun olarak planlar Yazılı Sınav Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Erken çocukluk dönemine uygun program önerisi gelistirir Yazılı Sınav Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Erken çocukluk dönemine ilişkin yaklaşımların ortaya çıkışını ve doğasını bilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Erken çocukluk eğitiminin tanımı ve önemini kavrar 5 - - - 4 - - - - - - - -
Erken çocukluk döneminde farklı yaklaşımları ve programlari güncel alan yazın doğrultusunda karşılaştırır - - - - 4 - - - - - - - -
Egitim programi gelistirme asamalarini, amacina uygun olarak planlar 4 - - - 3 - - - - - - 3 -
Erken çocukluk dönemine uygun program önerisi gelistirir 4 3 - - 4 - - - - - - - -
Erken çocukluk dönemine ilişkin yaklaşımların ortaya çıkışını ve doğasını bilir. 5 - - - 4 - - - - - - - -
Ortalama Değer 3,6 0,6 - - 3,8 - - - - - - 0,6 -