Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eğitimde Yapay Zeka | CGP119 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, kuramsal bilgi aktarımı ile uygulamalı çalışmaların bir arada yürütülmesi esasına dayanmaktadır. Öğrenciler, derslerde sunumlar, örnek olay incelemeleri, dijital araç uygulamaları ve küçük grup tartışmalarıyla aktif öğrenmeye teşvik edilecektir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, çocuk gelişimi alanında eğitimde yapay zekâ teknolojilerinin rolünü, kullanım alanlarını ve etik boyutlarını kavratmaktır. Öğrencilerin yapay zekâ tabanlı uygulamaları tanıması, bu uygulamaları eğitim ortamlarına uyarlayabilmesi ve çocukların gelişimsel ihtiyaçlarına uygun olarak kullanabilmesi hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Yapay zekâya giriş ve temel kavramlar Eğitimde yapay zekâ uygulamaları Çocuk gelişimi bağlamında yapay zekâ destekli öğrenme ortamları Erken çocukluk döneminde yapay zekâ tabanlı materyallerin kullanımı Etik, güvenlik ve mahremiyet konuları Yapay zekâ ve öğretmenin rolü Geleceğe yönelik eğitsel yaklaşımlar |
Ders Kaynakları |
Eğitimde Yapay Zeka Kuramdan Uygulamaya
Su, J., & Yang, W. (2022). Artificial intelligence in early childhood education: A scoping review. Computers and Education: Artificial Intelligence, 3, 100049. Su, J., Ng, D. T. K., & Chu, S. K. W. (2023). Artificial intelligence (AI) literacy in early childhood education: The challenges and opportunities. Computers and Education: Artificial Intelligence, 4, 100124. Artificial Intelligence in Education/Springer Nature Singapure |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yapay zekâya giriş ve temel kavramlar | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
1 | Yapay zekâya giriş ve temel kavramlar | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Eğitimde yapay zekâ uygulamaları | Gösterim Grup Çalışması |
3 | Eğitimde yapay zekâ uygulamaları | Gösterim Grup Çalışması |
5 | Çocuk gelişimi bağlamında yapay zekâ destekli öğrenme ortamları | Ders |
6 | Erken çocukluk döneminde yapay zekâ tabanlı materyallerin kullanımı | Ders Grup Çalışması |
6 | Erken çocukluk döneminde yapay zekâ tabanlı materyallerin kullanımı | Ders Grup Çalışması |
8 | Etik, güvenlik ve mahremiyet konuları | Ders |
8 | Etik, güvenlik ve mahremiyet konuları | Ders |
10 | Yapay zekâ ve öğretmenin rolü | Ders |
11 | Yapay zekâ ve ailenin rolü | Ders |
12 | Geleceğe yönelik eğitsel yaklaşımlar | Ders |
12 | Geleceğe yönelik eğitsel yaklaşımlar | Ders |
12 | Geleceğe yönelik eğitsel yaklaşımlar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yapay zekânın temel kavramlarını ve eğitimdeki kullanım alanlarını açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çocuk gelişimi bağlamında yapay zekâ tabanlı uygulamaları tanır ve örnekler verir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Yapay zekâ destekli öğrenme materyallerini eğitim ortamlarına uyarlama becerisi kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yapay zekâ kullanımında etik, güvenlik ve mahremiyet ilkelerini tartışır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Gelecekteki eğitim yaklaşımlarında yapay zekânın rolünü değerlendirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yapay zekânın temel kavramlarını ve eğitimdeki kullanım alanlarını açıklar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | ;
Çocuk gelişimi bağlamında yapay zekâ tabanlı uygulamaları tanır ve örnekler verir. | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | ;
Yapay zekâ destekli öğrenme materyallerini eğitim ortamlarına uyarlama becerisi kazanır. | 1 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | ;
Yapay zekâ kullanımında etik, güvenlik ve mahremiyet ilkelerini tartışır. | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Gelecekteki eğitim yaklaşımlarında yapay zekânın rolünü değerlendirir. | 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | ;
Ortalama Değer | 1,4 | 3,4 | 2,6 | 2,6 | 5 | 5 | 5 | 2,6 | 1 | 1 | 3,4 | 3,4 | 3,4 |