Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Finansal Ekonometri | BSİ5010 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gözde KOCA |
Ders Veren | |
Amaç |
Finansal ilişkileri matematiksel modellerle ifade ederek ekonometrik modeller oluşturabilmek ve bu modeller sayesinde özellikle finans piyasalarına ait ilişkileri yorumlayabilmek. |
Ders İçeriği |
Ekonomik veriler temelinde ekonomik ilişkilerin nasıl modelleneceği, bu ilişkilerin nasıl parametrik olarak ortaya konacağı, bu parametrelerin neleri ifade ettiği ve bunlardan hareketle ekonominin finans yönünü anlayabilecek mikro ekonomik yapının matematiksel modeller ve veri setleri yardımıyla ekonometrik modellenmesi hedeflenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Gujarati, D. N., Porter, D. C., Şenesen, Ü., & Günlük-Şenesen, G. (2012). Temel ekonometri. Literatür Yayıncılık.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Finansal Ekonometriye Giriş | Ders |
3 | Finansal Veri ve Ekonometriye İlişkin Temel Kavramlar | Ders |
3 | Finansal Veri ve Ekonometriye İlişkin Temel Kavramlar | Ders |
4 | Klasik Doğrusal Regresyon Modelleri | Ders Problem Çözme |
5 | Geleneksel Birim Kök Testleri | Ders Problem Çözme |
7 | Yapısal Kırılmalı Birim Kök Testleri | Ders Problem Çözme |
7 | Yapısal Kırılmalı Birim Kök Testleri | Ders Problem Çözme |
8 | Tek Değişkenli Zaman Serisi Modellemeleri | Ders Problem Çözme |
9 | Çok Değişkenli Zaman Serisi Modellemeleri | Ders Problem Çözme |
10 | Eşbütünleşme Testleri | Ders Problem Çözme |
11 | Volatilite ve Korelasyon Modelleri – ARCH Modeli | Ders Problem Çözme |
12 | Volatilite ve Korelasyon Modelleri – GARCH Modeli | Ders Problem Çözme |
13 | Çok Değişkenli Oynaklık Modelleri | Ders Problem Çözme |
14 | Finansal Piyasalarda Asimetri | Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Finansal teorileri test edilebilmek | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler | |
Metodolojik yöntemleri kullanabilmek | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler | |
Finansal ekonometri alanında temel kavram ve konuları açıklayabilmek | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Finansal teorileri test edilebilmek | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
Metodolojik yöntemleri kullanabilmek | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
Finansal ekonometri alanında temel kavram ve konuları açıklayabilmek | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - |