| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Makro Ekonomik ve Finansal Göstergelerin Yorumlanması | BSİ5013 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Faruk AKIN |
| Ders Veren | Prof. Dr. Faruk AKIN |
| Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere temel iktisadi göstergeler hakkında bilgi vermek, bu göstergeler ve fiyatlar (döviz kuru, enflasyon oranı ve ücret oranı) arasındaki ilişkinin belirlenmesine yardımcı olmaktır. |
| Ders İçeriği |
Milli gelir, enflasyon, işsizlik, gelir dağılımı, merkez bankacılığı, ödemeler dengesi, cari açık, kur, bütçe, finansal sistem analizi |
| Ders Kaynakları |
1-Ömer Faruk Çolak, Alaattin Aktaş, Makro Ekonomik Göstergelerin Yorumlanması, Eflatun Yayınevi, 2009.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 12 | 12 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 12 | 12 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 12 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Milli Gelir | |
| 2 | Enflasyon | |
| 3 | İşsizlik | |
| 4 | Gelir Dağılımı | |
| 6 | Merkez Bankacılığı | |
| 6 | Merkez Bankacılığı | |
| 7 | Central Banking | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Ödemeler Dengesi | |
| 10 | Cari Açık | |
| 11 | Kur | |
| 12 | Bütçe | |
| 13 | Finansal Sistem Analizi | |
| 14 | Final |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Türkiye ekonomisinin iktisadi göstergelerini kullanarak ekonomi politikalarını değerlendirebilir. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Ulusal ve uluslar arası iktisadi verileri takip edebilir. ; | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Ekonomik göstergeler ve fiyatlar arasındaki ilişkiyi anlayabilir ve analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye ekonomisinin iktisadi göstergelerini kullanarak ekonomi politikalarını değerlendirebilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ulusal ve uluslar arası iktisadi verileri takip edebilir. ; | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ekonomik göstergeler ve fiyatlar arasındaki ilişkiyi anlayabilir ve analiz edebilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |