EN
  • Anasayfa
  • BSİ5024 Temel Bankacılık Uygulamaları (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
BSİ5024 - Temel Bankacılık Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Bankacılık Uygulamaları BSİ5024 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BANKACILIK VE SİGORTACILIK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Faruk AKIN (Yıl: 2022 - 2023) Prof. Dr. Faruk AKIN (Yıl: 2020 - 2021)
Ders Veren Prof. Dr. Faruk AKIN
Amaç

Bu dersin amacı, bankacılık mevzuatını tanıtmak ve Türkiyedeki bankacılık uygulamaları hakkında bilgi sahibi etmektir.

Ders İçeriği

Bankacılık sektörünün faaliyetleri, BDDK, Merkez Bankası, küçük orta ve büyük ölçekli banka faaliyetleri, bankaların sundukları finansal hizmetlerin tanımlarıdır.

Ders Kaynakları Akın, Faruk (Ed.), Bankacılığa Giriş, Ekin Yayınevi, Bursa.
Bankacılık Giriş ve İlkeleri Editör, Doç. Dr. Ferudun Kaya Beta Yayınları, İstanbul, 2017
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 12 12
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 12 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Finansal Sistemde Bankalar ve Banka Türleri Ders
2 Bankaların Kurulması ve Faaliyete Geçmesi Ders
3 Bankacılık Sektöründe Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar Ders
4 Mevduat Ders
5 Kredi İşlemleri Ders
6 Para Aktarım Hizmetleri ve Ödeme Sistemleri Ders
7 Kredi Kartları Ders
8 Ara Sınav
9 Bankalarda Servet Yönetimi Ders
10 Bankalarda Finansal Yatırım Hizmetleri Ders
11 Elektronik Bankacılık Ders
12 Bankalarda Dış Ticaret İşlemleri Ders
14 Bankalarda Aktif-Pasif Yönetimi Ders
14 Bankalarda Aktif-Pasif Yönetimi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel Bankacılık kavramlarını anlama, anlatma ve kullanma Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Banka türleri hakkında bilgi sahibi olma Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Dünyada ve Türkiye'de bankacılık tarihinin gelişimini anlatabilme. Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Temel Bankacılık kavramlarını anlama, anlatma ve kullanma 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Banka türleri hakkında bilgi sahibi olma 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Dünyada ve Türkiye'de bankacılık tarihinin gelişimini anlatabilme. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Ortalama Değer 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4