| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türkiye Ekonomisi | BSİ5026 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün, Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. İbrahim Orkun ORAL |
| Ders Veren | Doç. Dr. İbrahim Orkun ORAL |
| Amaç |
Dersin amacı, özellikle 1923 sonrasında Türkiye ekonomisindeki gelişmeleri tarihsel boyutundan soyutlamaksızın analitik olarak anlatmaya çalışmak ve günümüz gelişmelerinin sağlıklı değerlendirilmesi için gerekli donanımı verebilmektir. |
| Ders İçeriği |
Türkiye’de izlenen ekonomi politikaları ve sonuçlarının analizi ve olası tahminler, Türkiye'de yaşanan krizler ve Türkiye'nin ekonomi gündemi |
| Ders Kaynakları |
Kepenek,Y. (2016) Türkiye Ekonomisi, İstanbul: Remzi Kitabevi
Yeldan,E. (2004) Küreselleşme Sürecinde Türkiye Ekonomisi, İstanbul: İletişim Yay. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 12 | 12 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 12 | 12 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 12 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin ve işleyişinin tanıtılması-Osmanlı imparatorluğunun son dönemi | |
| 2 | Cumhuriyetin ilk on yılı | |
| 3 | Devletçilik dönemi | |
| 4 | İkinci Dünya Savaşı Dönemi | |
| 5 | 1950-1960 dönemi | |
| 6 | 1970-1980 dönemi | |
| 7 | 24 Ocak 1980 Kararları ve 1980’li Yıllar- Karşılaştırmalı İhracata Dönük Sanayileşme -Türkiye için ilk sonuçları | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 1989 Kararı ve Türkiye ekonomisi üzerindeki etkisi- Türkiye'nin Finansallaşması ve Konvertibilite Kararı | |
| 10 | Türkiye Ekonomisindeki Finansal Yapı ile ilgili Reformlar ve Sorunlar - 1990lar ve Zor yıllar; Sektörel tıkanmalar ve "Çıpa Programı" | |
| 11 | 2000-2001 Finansal Krizi | |
| 12 | 2003-2009 Ekonomik İyileşme Dönemi | |
| 13 | Global Kriz sonrası Dünya ve Türkiye Ekonomisi – 2013 Fed Kararları sonrası Türkiye ekonomisi- | |
| 14 | Final |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler Türkiye ekonomisinde uygulanan iktisat politikalarını, kararları ve uygulamaları yorumlayabilir | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
| Öğrenciler Türkiye üzerine istatistiksel verileri değerlendirebilir ve yorumlar | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
| Öğrenciler Türkiye ekonomisine ilişkin akademik çalışmaları ve raporları analiz edebilecektir. | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler Türkiye ekonomisinde uygulanan iktisat politikalarını, kararları ve uygulamaları yorumlayabilir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Öğrenciler Türkiye üzerine istatistiksel verileri değerlendirebilir ve yorumlar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Öğrenciler Türkiye ekonomisine ilişkin akademik çalışmaları ve raporları analiz edebilecektir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |