EN
  • Anasayfa
  • ECE6008 Bilgisayarlı Görme Uygulamaları (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
ECE6008 - Bilgisayarlı Görme Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayarlı Görme Uygulamaları ECE6008 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Emre DANDIL
Ders Veren Doç. Dr. Emre DANDIL
Amaç

Sanayide otomasyon sistemlerinde bilgisayarlı görü sistemlerine karar verme ihtiyacına duyulmaktadır. bunların başında sayısal parça sayma, kalite kontrol gibi uygulamalar vardır. Bu derste öğrencilerin görüntü işlemeyi öğrenip, endüstriyel bir uygulamaya yönelik bir bilgisayar görmesi yazılımını yapabilmeleri hedeflenmektedir.

Ders İçeriği

Bilgisayar görmesine giriş. Temel kavramlar. Görüntü matrisinin oluşturulması.Komşuluk prensipleri. Bilgisayar görmesi yazılım ve donanım mimarisi. Gri, ikili ve renkli görüntü isleme. Nicemleme, filtreleme. Kenar belirleme. Özellik çıkarma. 3D bilgisayar görmesinin temelleri. Uygulamalar.

Ders Kaynakları DAVIES, E.R., Machine vision: Theory, Algorithms, Practicalities, Academic Pres, 1997
UMBAUGH S. E., Computer Vision and Image Processing, Prentice-Hall, 1998, USA.
GONZALEZ R.C., WOODS R.E., and ADDINS S.L., Digital Image Processing Using Matlab, Pearson Education Inc., New Jersey, 2004.
LOW A., Introductory Computer Vision and Image Processing, McGrow-Hill, 1991, ENGLAND.
R. Szeliski. Computer Vision: Algorithms and Applications, Springer Science & Business Media, 2010.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilgisayar görmesine giriş, insan görme sistemi, temel bilgiler Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
2 Özellik noktası çıkarma ve eşleştirme Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
3 Doğrusal filtreler Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
4 Pratik lineer cebir Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
5 Homografi ve görüntü birleştirme, Kamera geometrisi Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
6 Stereo görüş ve derinlik tahmini Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
7 Hareket algılama Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
8 Şekil, sahne ve nesne tanıma Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
9 Koşullu ve Markov rastgele alanlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
10 Görsel takip/izleme Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
11 Eylem tanıma ve hareket büyütme Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
13 Derin öğrenme kullanarak görüntü sınıflandırması Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
13 Derin öğrenme kullanarak görüntü sınıflandırması Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
14 Örnek Literatür Araştırması ve Proje İlerleme Sunumları Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Derin öğrenme yöntemleri ile görüntü bölütleme yapabilir, sınıflandırabilir ve videolardan hareket takip edebilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Stereo görüyü bilir ve derinlik tahmini yapabilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Makine öğrenmesi ve derin öğrenme yöntemleri ile şekil, sahne ve nesne tanıma yapabilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Görüntülerden ve videolardan özellik çıkarımı yaparak bunları kullanır Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Bilgisayar görmesinin detaylarına hakim olur Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Derin öğrenme yöntemleri ile görüntü bölütleme yapabilir, sınıflandırabilir ve videolardan hareket takip edebilir 3 4 3 4 4 4 2 2 3 2 - - - - -
Stereo görüyü bilir ve derinlik tahmini yapabilir 3 4 3 4 4 4 2 2 3 2 - - - - -
Makine öğrenmesi ve derin öğrenme yöntemleri ile şekil, sahne ve nesne tanıma yapabilir 3 4 3 4 4 4 2 2 3 2 - - - - -
Görüntülerden ve videolardan özellik çıkarımı yaparak bunları kullanır 3 4 3 4 4 4 2 2 3 2 - - - - -
Bilgisayar görmesinin detaylarına hakim olur 3 4 3 4 4 4 2 2 3 2 - - - - -
Ortalama Değer 3 4 3 4 4 4 2 2 3 2 - - - - -