| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Biyomedikal Sinyal İşleme | ECE6011 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım, Araştırma ve uygulama. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ |
| Amaç |
Sinyal işleme kuramının temellerini anlamak ve bazı sinyal işleme araçlarından ve yöntemlerinden biyomedikal ve tıbbi alanda sinyal işleme ve sınıflandırma uygulamalarının geliştirilmesini sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Biyomedikal sinyal işlemeye giriş. Kökeni elektrik olan biyomedikal işaretler ve özellikleri. Kökeni elektrik olmayan biyomedikal işaretler ve özellikler. Analog sinyal işleme elemanı olarak OPAMP'lar. Biyomedikal sistemlerde gürültü kaynakları. Gürültü yok etme ve sinyal düzenleme. Sinyaller ve Biyomedikal sistemlerin sınıflandırılması: EKG,EEG,EMG. Özellik çıkarımı, sınıflandırma ve yapay zeka uygulamaları |
| Ders Kaynakları |
Introduction to Biomedical Signal Processing
Digital Signal Processing for Medical Imaging Using Matlab |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
20
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
20
|
|
Uygulama Dersleri
|
20
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
20
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 20 | 3 | 60 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 2 | 2 | 4 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 5 | 15 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 1 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 1 | 3 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 12 | 1 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 20 | 1 | 20 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 12 | 1 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Biyolojik işaretlerin oluşumu | Ders |
| 2 | Biyomedikal işaret çeşitleri | Ders |
| 3 | Kökeni elektrik olan ve olmayan biyomedikal işaretler ve özellikleri. | |
| 4 | Biyomedikal işaret toplama yöntemleri | Ders |
| 5 | Biyomedikal işaretlerin bilgisayar ortamına aktarılması. | Ders |
| 6 | Biyomedikal sistemlerde gürültü kaynakları. | Ders |
| 7 | Gürültü yok etme ve sinyal düzenleme. | Ders |
| 8 | Biyomedikal işaretler üzerinde dijital filtre uygulamaları | Ders |
| 9 | Biyomedikal işaretler üzerinde öznitelik çıkarım yöntemleri | Ders |
| 10 | Biyomedikal işaretler üzerinde öznitelik çıkarım uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Laboratuar |
| 11 | Biyomedikal işaretleri sınıflandırma yöntemleri | Ders Gösterim |
| 12 | Biyomedikal işaretleri sınıflandırma uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
| 13 | Biyomedikal işaret kullanarak yapay zeka uygulaması gerçekleştirme | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
| 13 | Biyomedikal işaret kullanarak yapay zeka uygulaması gerçekleştirme | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Biyomedikal işaretlerin oluşumunu ve çeşitlerini bilir. | |||
| Biyomedikal işaretlerin bilgisayar ortamına aktarılmasını sağlar | |||
| Biyomedikal işaretlerin üzerinde öznitelik çıkarım işlemi gerçekleştirebilir. | |||
| Biyomedikal işaretlere dijital filtre uygulayabilir ve gürültü temizlemesi yapar. | |||
| Biyomedikal işaretler üzerinde sınıflandırma işlemi yapar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Biyomedikal işaretlerin oluşumunu ve çeşitlerini bilir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Biyomedikal işaretlerin bilgisayar ortamına aktarılmasını sağlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Biyomedikal işaretlerin üzerinde öznitelik çıkarım işlemi gerçekleştirebilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Biyomedikal işaretlere dijital filtre uygulayabilir ve gürültü temizlemesi yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Biyomedikal işaretler üzerinde sınıflandırma işlemi yapar. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,8 | 4,6 | 4,8 | 4,4 | 4,6 | 4,8 | 4,8 | 5 | 5 | 4,8 | 4,8 | 5 | 4 | 5 | 5 |