EN
  • Anasayfa
  • ECE6011 Biyomedikal Sinyal İşleme (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
ECE6011 - Biyomedikal Sinyal İşleme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Biyomedikal Sinyal İşleme ECE6011 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Araştırma ve uygulama.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ
Amaç

Sinyal işleme kuramının temellerini anlamak ve bazı sinyal işleme araçlarından ve yöntemlerinden biyomedikal ve tıbbi alanda sinyal işleme ve sınıflandırma uygulamalarının geliştirilmesini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Biyomedikal sinyal işlemeye giriş. Kökeni elektrik olan biyomedikal işaretler ve özellikleri. Kökeni elektrik olmayan biyomedikal işaretler ve özellikler. Analog sinyal işleme elemanı olarak OPAMP'lar. Biyomedikal sistemlerde gürültü kaynakları. Gürültü yok etme ve sinyal düzenleme. Sinyaller ve Biyomedikal sistemlerin sınıflandırılması: EKG,EEG,EMG. Özellik çıkarımı, sınıflandırma ve yapay zeka uygulamaları

Ders Kaynakları Introduction to Biomedical Signal Processing
Digital Signal Processing for Medical Imaging Using Matlab
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
20
Temel Meslek Dersleri
20
Uygulama Dersleri
20
Uzmanlık / Alan Dersleri
20
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 20 3 60
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 2 2 4
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 5 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 4 1 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 1 3
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 12 1 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 7 7
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 20 1 20
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Biyolojik işaretlerin oluşumu Ders
2 Biyomedikal işaret çeşitleri Ders
3 Kökeni elektrik olan ve olmayan biyomedikal işaretler ve özellikleri.
4 Biyomedikal işaret toplama yöntemleri Ders
5 Biyomedikal işaretlerin bilgisayar ortamına aktarılması. Ders
6 Biyomedikal sistemlerde gürültü kaynakları. Ders
7 Gürültü yok etme ve sinyal düzenleme. Ders
8 Biyomedikal işaretler üzerinde dijital filtre uygulamaları Ders
9 Biyomedikal işaretler üzerinde öznitelik çıkarım yöntemleri Ders
10 Biyomedikal işaretler üzerinde öznitelik çıkarım uygulamaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Laboratuar
11 Biyomedikal işaretleri sınıflandırma yöntemleri Ders Gösterim
12 Biyomedikal işaretleri sınıflandırma uygulamaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim
13 Biyomedikal işaret kullanarak yapay zeka uygulaması gerçekleştirme Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Laboratuar
13 Biyomedikal işaret kullanarak yapay zeka uygulaması gerçekleştirme Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Biyomedikal işaretlerin oluşumunu ve çeşitlerini bilir.
Biyomedikal işaretlerin bilgisayar ortamına aktarılmasını sağlar
Biyomedikal işaretlerin üzerinde öznitelik çıkarım işlemi gerçekleştirebilir.
Biyomedikal işaretlere dijital filtre uygulayabilir ve gürültü temizlemesi yapar.
Biyomedikal işaretler üzerinde sınıflandırma işlemi yapar.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Biyomedikal işaretlerin oluşumunu ve çeşitlerini bilir. 4 5 4 4 4 4 4 5 5 4 4 5 4 5 5
Biyomedikal işaretlerin bilgisayar ortamına aktarılmasını sağlar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5
Biyomedikal işaretlerin üzerinde öznitelik çıkarım işlemi gerçekleştirebilir. 5 4 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5
Biyomedikal işaretlere dijital filtre uygulayabilir ve gürültü temizlemesi yapar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5
Biyomedikal işaretler üzerinde sınıflandırma işlemi yapar. 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5
Ortalama Değer 4,8 4,6 4,8 4,4 4,6 4,8 4,8 5 5 4,8 4,8 5 4 5 5