| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Güç Filtre Tasarımı ve Uygulamaları | ECE6026 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yasemin ÖNAL |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Elektrik Mühendisliği Uygulamalarında psimden yararlanarak problemlere çözüm üretilmesi, - Mühendislik eğitiminde bilgisayarla analiz yeteneğinin geliştirilmesi, - Sanal bir laboratuar kullanımının sağlanması. |
| Ders İçeriği |
psime giriş /Sistem modelleme ve benzetimine yönelik kullanımı / Genel mühendislik çözümleri ve dinamik analizler için modellemeler / Elektrik Mühendisliğine yönelik psim -SimpowerSystem’in kullanılması / Elektrik Güç Sistemlerinin Modellenmesi, Simülasyonu ve Analizi / Elektrik Mühendisliğine yönelik -Kontrol sistemi araçlarının kullanımı/ Durum-akışı, Eğri uydurma, Yapay Sinir ağı gibi araçların Elektrik Mühendisliği açısından uygulamaları |
| Ders Kaynakları |
Güç Elektroniği Devrelerinin PSIM ile Simülasyonu - 0 Umuttepe Yayınları/Nurettin ABUT,Farzin ASADİ
Güç Elektroniği Devrelerinin PSIM ile Simülasyonu - 0 Umuttepe Yayınları/Nurettin ABUT,Farzin ASADİ |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | psime giriş | |
| 2 | Sistem modelleme ve benzetimine yönelik Simulink kullanımı | |
| 3 | Sistem modelleme ve benzetimine yönelik Simulink kullanımı ve uygulamaları | |
| 5 | Genel mühendislik çözümleri ve dinamik analizler için modellemeler | |
| 5 | Genel mühendislik çözümleri ve dinamik analizler için modellemeler | |
| 6 | Elektrik Mühendisliğine yönelik Psim SimpowerSystem’in kullanılması | |
| 7 | Elektrik Mühendisliğine yönelik Psim SimpowerSystem’in kullanılması | |
| 8 | Elektrik Güç Sistemlerinin Modellenmesi, Simülasyonu ve Analizi | |
| 9 | Elektrik Güç Sistemlerinin Modellenmesi, Simülasyonu ve Analizi | |
| 10 | Elektrik Mühendisliğine yönelik psim sistemi araçlarının kullanımı | |
| 11 | Elektrik Mühendisliğine yönelik psim sistemi araçlarının kullanımı ve Uygulamalar | |
| 12 | Durum-akışı, Eğri uydurma, Yapay Sinir ağı gibi araçların Elektrik Mühendisliği açısından uygulamaları | |
| 13 | Mühendislik uygulamalarında amaca yönelik diğer araçların kullanımı ve Uygulamalar | |
| 14 | Final |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Modelleme yeteneklerinin gelişmesi. | |||
| Bir mühendislik problemini bilgisayar ortamında çözebilme | |||
| Kendilerine güven yeteneklerinin gelişmesi. | |||
| Modelleme yeteneklerinin gelişmesi. | |||
| Bir mühendislik problemini bilgisayar ortamında çözebilme | |||
| Kendilerine güven yeteneklerinin gelişmesi. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modelleme yeteneklerinin gelişmesi. | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | 3 | - | 1 | - | - | ;
| Bir mühendislik problemini bilgisayar ortamında çözebilme | 2 | - | 1 | - | - | 3 | - | - | 2 | - | - | - | - | 2 | - | ;
| Kendilerine güven yeteneklerinin gelişmesi. | - | 2 | 2 | 2 | - | - | 2 | - | - | - | - | - | 1 | - | - | ;
| Modelleme yeteneklerinin gelişmesi. | - | - | - | - | 2 | - | - | 2 | - | - | - | - | 3 | - | 2 | ;
| Bir mühendislik problemini bilgisayar ortamında çözebilme | - | 2 | - | - | - | - | 2 | - | - | 5 | - | - | 1 | 1 | - | ;
| Kendilerine güven yeteneklerinin gelişmesi. | 2 | - | 2 | - | 2 | - | - | - | 4 | - | - | 3 | 1 | 1 | - | ;
| Ortalama Değer | 0,67 | 0,67 | 0,83 | 0,83 | 0,67 | 0,5 | 0,67 | 0,33 | 1 | 0,83 | 0,5 | 0,5 | 1,17 | 0,67 | 0,33 |