| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Endüstriyel Pazarlama | İŞL6001 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İŞLETME - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Endüstriyel pazarlama dersi, işletme talebine etki eden güçleri, işletme piyasalarının niteliklerini ve alıcı olarak işletmelerin davranışlarının analiz edilmesini amaçlamaktadır. |
| Ders İçeriği |
Bu derste endüstriyel pazarlamanın yapısı üzerinde durulmaktadır. Endüstriyel pazar türleri ve müşteri davranışları, endüstriyel pazarlarda alıcı-satıcı ilişkileri, endüstriyel Pazar karması, endüstriyel (örgütsel) pazarlarda bilgi sisteminin kurulması ve işleyişi, endüstriyel pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve konumlama stratejileri incelenmektedir. |
| Ders Kaynakları |
Endüstriyel Pazarlama, Balta Nezihe Figen (2006), Nobel Yayın Dağıtım
Hutt, Michael D. Ve Speh Thomas W., 2004, Business Marketing Management: A Strategic View of Industrial and Organizational Markets , Thomson/ South-Western. Ford, D.,2002, The Business Marketing Course Managing Course: Managing in Complex Networks, John Wiley& Sons, LTD. Özdemir, Ş.,2006, Endüstriyel Ürün Pazarlaması: Analitik Bir Yaklaşım, Seçkin Kitabevi, Şubat, Ankara. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Endüstriyel Pazarlamaya Giriş | Tartışmalı Ders |
| 2 | Tüketici ve Endüstriyel Pazarlar | |
| 3 | Örgütsel Pazarlarda Segmentasyon ve Konumlandırma | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Yeni Ürün Gelişimi ve Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Endüstriyel Pazarlarda Fiyatlandırma | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Endüstriyel Pazarlarda Dağıtım Kanalları | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Kişisel Satış Ve Satış Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Reklamcılık Ve Satış Tutundurma | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Endüstriyel Pazar İçin Müşteri İlişkileri Yönetimi Stratejileri | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Endüstriyel Pazarlama Stratejileri ve Performans | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | İşletme Pazarları İçin E-Ticaret Stratejileri | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Dünya konjonktürünün endüstriyel pazarlama ve piyasalara etkisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Dünya konjonktürünün endüstriyel pazarlama ve piyasalara etkisi (saha araştırması) | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Dünya konjonktürünün endüstriyel pazarlama ve piyasalara etkisi (saha araştırması) örnek olaylar üzerinden inceleme | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Endüstriyel pazarlamanın yapısını öğrenmek | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Endüstriyel pazar türleri ve müşteri davranışları, endüstriyel pazarlarda alıcı-satıcı ilişkileri hakkında bilgi sahibi olmak, | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Endüstriyel Pazar karması, endüstriyel (örgütsel) pazarlarda bilgi sisteminin kurulması ve işleyişi, endüstriyel pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve konumlama stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |