| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Edebiyat Mahfilleri | TDE6004 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yakup ÖZTÜRK (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Türk edebiyatında Tanzimat sonrasında ortaya çıkan mahfil ve muhitlerin oluşum süreci ve Türk edebiyatı tarihine katkısı üzerinde durmak |
| Ders İçeriği |
Encümen-i Şuara'dan 2000 sonrası döneme kadar Türk edebiyatında görülen edebiyat mahfil ve muhitlerinin oluşumları. Buralara devam eden sanatçıların kimlikleri, mahfillerin edebiyat araştırmalarındaki önemi. |
| Ders Kaynakları |
Divan Edebiyatında Edebî Muhitler, Haluk İpekten
Bir Edebî Muhit Olarak Ankara, Necati Tonga Mekândan Taşan Edebiyat: Yeni Türk Edebiyatında Edebiyat Mahfilleri, Turgay Anar |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Mahfil Kavramı | Tartışmalı Ders |
| 2 | Salon Edebiyatı | Tartışmalı Ders |
| 3 | Eski Türk Edebiyatında Mahfiller | Tartışmalı Ders |
| 4 | Encümen-i Şuara | Tartışmalı Ders |
| 5 | Yeni Osmanlılar'ın Bir Araya Gelişi | Tartışmalı Ders |
| 6 | Servet-i Fünun ve Muhit İlişkisi | Tartışmalı Ders |
| 7 | Kahve ve Kıraathaneler | Tartışmalı Ders |
| 8 | Sınav | Tartışmalı Ders |
| 9 | Matbaa ve Edebiyat Dergisi Yazıhaneleri | Tartışmalı Ders |
| 10 | Marmara Kıraathanesi | Tartışmalı Ders |
| 11 | Cağaloğlu | Tartışmalı Ders |
| 12 | Ankara'da Edebiyat Çevreleri | Tartışmalı Ders |
| 13 | Küllük Kıraathanesi | Tartışmalı Ders |
| 14 | Sosyal Medya-Muhit İlişkisi | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Türk edebiyatında Tanzimat sonrasında ortaya çıkan mahfil ve muhitlerin oluşum süreci ve Türk edebiyatı tarihine katkısı üzerinde durmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Mahfil Kavramını öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Salon Edebiyatı kavramını öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Sosyal Medya-Muhit İlişkisini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Sosyal Medya-Muhit İlişkisini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |