| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Eski Türkçede Söz Yapımı | TDE6011 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İbrahim TAŞ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Eski Türkçeyi morfolojik açıdan kavratmak |
| Ders İçeriği |
Eski Türkçe metinleri |
| Ders Kaynakları |
TEKİN, Talat: Orhon Türkçesi Grameri: İstanbul 22003. Türk Dilleri Araştırmaları Dizisi: 9.
TEKİN, Talat: Irk Bitig. Eski Uygurca Fal Kitabı: (Hazırlayan: Nurettin DEMİR - Emine YILMAZ): Ankara 2004. Öncü Kitap. Türk Dili Tarihinin Temel Sorunları: 1. ERDAL, Marcel: A Grammar of Old Turkic: Leiden-Boston 2004. Brill. ERDAL, Marcel: Old Turkic Word Formation: A Functional Approach to the Lexicon, I-II: Wiesbaden 1991. Turcologica 9. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Eski Türkçe metin örnekleri | Ders |
| 1 | Eski Türkçe metin örnekleri | Ders |
| 1 | Eski Türkçe metin örnekleri | Ders |
| 1 | Eski Türkçe metin örnekleri | Ders |
| 5 | Metinlerin söz varlığını biçim bilgisi açısından tahlil etmek | Ders |
| 5 | Metinlerin söz varlığını biçim bilgisi açısından tahlil etmek | Ders |
| 5 | Metinlerin söz varlığını biçim bilgisi açısından tahlil etmek | Ders |
| 5 | Metinlerin söz varlığını biçim bilgisi açısından tahlil etmek | Ders |
| 5 | Metinlerin söz varlığını biçim bilgisi açısından tahlil etmek | Ders |
| 5 | Metinlerin söz varlığını biçim bilgisi açısından tahlil etmek | Ders |
| 11 | Kelime örnekleri çözümlemek | Ders |
| 11 | Kelime örnekleri çözümlemek | Ders |
| 11 | Kelime örnekleri çözümlemek | Ders |
| 11 | Kelime örnekleri çözümlemek | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Eski Türkçe metinleri genel hatlarıyla kavrar. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Metinlerin söz varlığını biçim bilgisi açısından tahlil eder. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Söz varlığındaki biçim bilgisel birimleri kavrar. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eski Türkçe metinleri genel hatlarıyla kavrar. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Metinlerin söz varlığını biçim bilgisi açısından tahlil eder. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 2,5 | - | - | - | 2,5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |