| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Klasik Türk Edebiyatında Nazım | TDE6027 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet ÖZDEMİR |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Ana hatlarıyla Türk nazım edebiyatını öğrenmek ve eski metinleri okuma/anlama becerileri kazanmak |
| Ders İçeriği |
Yazma Eser Örnekleri |
| Ders Kaynakları |
Haluk İpekten, Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Aruz, Ankara 1994.
Fahir İZ, Eski Türk Edebiyatında Nazım, C. 1, Ankara 2008. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,37 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Nazım Edebiyatı Hakkında Genel Bilgiler | Ders |
| 2 | Nazmın önemi | Ders |
| 3 | Bir kaside metninin okunması | Ders |
| 3 | Bir kaside metninin okunması | Ders |
| 5 | Bir gazel metninin okunması | Ders |
| 5 | Bir gazel metninin okunması | Ders |
| 5 | Bir gazel metninin okunması | Ders |
| 8 | Ara Sınav, Bir gazel metninin okunması | Ders |
| 5 | Bir gazel metninin okunması | Ders |
| 10 | Bir mesnevi metninin okunması | Ders |
| 10 | Bir mesnevi metninin okunması | Ders |
| 12 | Kaside İnceleme | Ders |
| 14 | Gazel Şerhi | Ders |
| 14 | Gazel şerhi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Nazım ürünlerini yorumlama yeteneği kazanır | |||
| Eski Metinleri Okuma yeteneğini kazanır | |||
| Nazım biçimlerinin önemli yönlerini kavrar | |||
| Nazma verilen önemi kavrar | |||
| Nazımın seyri hakkında genel bilgi sahibi olur |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Nazım ürünlerini yorumlama yeteneği kazanır | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ;
| Eski Metinleri Okuma yeteneğini kazanır | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Nazım biçimlerinin önemli yönlerini kavrar | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Nazma verilen önemi kavrar | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Nazımın seyri hakkında genel bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,4 | 4,8 | 4,4 | 4,8 | 4,4 | 4,6 | 4,2 | 4,8 | 4,2 | 4,4 | 4,2 | 4,6 | 4,8 | 4,8 | 4,8 |