| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Metin Tamiri | TDE6033 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Metin tamiri; tenkit, neşir ve edisyon kritik çalışmalarının esasını oluşturur. Dersin amacı, öğrencinin manzum metinleri tanıyarak bu metinlerdeki sorunlar hakkında çözüm yolları düşünmesini sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Manzum metinlerin teorik özellikleri anlatılacak, metinlerde karşılaşılan problemler değerlendirilecektir. |
| Ders Kaynakları |
Selami Ece, Metin Tamiri
M. Fatih Köksal, Metin Tamiri (Usul ve Esaslar, Uygulamalar ve Bazı Teklifler |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 40 | 1 | 40 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Metin tamiri nedir? | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 2 | Metin tamiri gerektiren haller. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 3 | Müellif hattı nüshaların hususiyetleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 4 | Müstensih nüshası kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 5 | Mensur metin tamirinde dikkat edilmesi gereken hususlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 6 | Manzum metin tamirinde dikkat edilmesi gereken hususlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 7 | Metin tamiri yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 7 | Metin tamiri yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 9 | Metin tamiri uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 9 | Metin tamiri uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 9 | Metin tamiri uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 9 | Metin tamiri uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 9 | Metin tamiri uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 9 | Metin tamiri uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler, bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp, çözüm önerisi sunabilirler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Geleneksel metin inceleme yöntemlerini bilirler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Modern metin inceleme yöntemlerini bilirler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Metin tamiri yöntemlerine vakıf olurlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler, bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp, çözüm önerisi sunabilirler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ;
| Geleneksel metin inceleme yöntemlerini bilirler. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ;
| Modern metin inceleme yöntemlerini bilirler. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ;
| Metin tamiri yöntemlerine vakıf olurlar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 4,25 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |