| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yeni Türk Edebiyatında 20. Yüzyıl Temaları | TDE6046 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterme, Uygulama-Alıştırma |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Meşrutiyet dönemi Türk edebiyatında işlenen temalar hakkında bilgi sahibi olmak Cumhuriyet devri Türk edebiyatında işlenen temalar hakkında bilgi sahibi olmak |
| Ders İçeriği |
1908-1923 arası Türk edebiyatında temalar 1923-1940 arası Türk edebiyatında temalar 1940-1980 arası Türk edebiyatında temalar 1980'den bugüne Türk edebiyatında temalar |
| Ders Kaynakları |
Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi, İletişim Yayınları, 2017
Tanıl Bora, Cereyanlar, İletişim Yayınları, 2017 Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce Tarihi, C. 1-9, İletişim Yayınları Alemdar Yalçın, Cumhuriyet Dönemi Türk Romanı 1920-1946, Akçağ Yayınları, 2002 Alemdar Yalçın, Cumhuriyet Dönemi Çağdaş Türk Romanı (1946-2000), Akçağ Yayınları, 2002 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Meşrutiyet dönemi Türk edebiyatı genel özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 2 | Meşrutiyet dönemi Türk edebiyatında ideolojik temalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 3 | Meşrutiyet dönemi Türk edebiyatında toplumsal temalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 4 | Meşrutiyet dönemi Türk edebiyatında bireysel temalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 5 | Meşrutiyet dönemi Türk edebiyatında Milli Mücadelenin ele alınışı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 6 | 1923-1940 arası Türk edebiyatında siyasal temalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 7 | 1923-1940 arası Türk edebiyatında sosyal temalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 8 | Ara sınav | Problem Çözme |
| 9 | 1923-1940 arası Türk edebiyatında gelenek-modernlik çatışması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 10 | 1940-1980 arası Türk edebiyatında ideolojik temalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 11 | 1940-1980 arası Türk edebiyatında bireysel temalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 12 | 1940-1980 arası Türk edebiyatında varoluşçuluk etkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 13 | 1980-2000 arası Türk edebiyatında modernleşme eleştirisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 14 | 1980-2000 arası Türk edebiyatında geleneğin etkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Meşrutiyet dönemi Türk edebiyatında işlenen temalar hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Erken dönem Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında işlenen temalar hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| 1940-1980 arası Türk edebiyatında işlenen temalar hakkında bilgi sahibi olur. İdeolojik çatışmaların edebiyattaki yansımalarını görür. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| 1980-2000 arası Türk edebiyatındaki temalar hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Modernleşme sürecinin dönemlere göre Türk edebiyatına yansımaları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Meşrutiyet dönemi Türk edebiyatında işlenen temalar hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Erken dönem Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında işlenen temalar hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| 1940-1980 arası Türk edebiyatında işlenen temalar hakkında bilgi sahibi olur. İdeolojik çatışmaların edebiyattaki yansımalarını görür. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| 1980-2000 arası Türk edebiyatındaki temalar hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Modernleşme sürecinin dönemlere göre Türk edebiyatına yansımaları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |