| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Geleneksel Türk Konutlarında Mekan Kurgusu | İMS261 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Hakan KARŞIYAKA (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin ana amacı, geleneksel Türk konut mimarisine ilişkin kavramlar, bileşenler ve süreçlerin irdelenmesi, öğrencinin geleneksel konutlara ilişkin gözlem ve yorum yeteneğinin arttırılmasıdır. |
| Ders İçeriği |
Bu ders; Ders Tanıtımı,Geleneksel Türk Evi Özellikleri ,Türk Kent Yerleşimine Ait Özellikler ,Türk Evi Kavramı – Tarihçesi ,Türk Evi Mekân Kurgusunu Etkileyen Faktörler,Türk Evinde Kullanılan Malzemeler,Türk Evi Plan Tipolojileri,Mekân-Yaşanabilirlik İlişkisinin İrdelenmesi ve Yaşanabilir Mekân Tanımı,Yaşam Süresi, Yaşam Hakkı, Yaşam Biçimi, Yaşam Standardı, Yaşam Kalitesi Kavramları,Oda Kavramı ve Odayı Oluşturan Öğeler I,Oda Kavramı ve Odayı Oluşturan Öğeler II,Coğrafi Etmenler – Mekân Kurgusu I,Coğrafi Etmenler – Mekân Kurgusu II,Sosyal Etmenler – Mekân Kurgusu; konularını içermektedir. |
| Ders Kaynakları |
Arü, K. A. (1998). Türk Kenti, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
Eldem, S. H. (1984). Türk Evi Osmanlı Dönemi, İstanbul. Gür, Ş. Ö. (1996). Mekân Örgütlenmesi. Trabzon: Gür Yayıncılık. Arü, K. A. (1998). Türk Kenti, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. Eldem, S. H. (1984). Türk Evi Osmanlı Dönemi, İstanbul. Gür, Ş. Ö. (1996). Mekân Örgütlenmesi. Trabzon: Gür Yayıncılık. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders Tanıtımı | Tartışmalı Ders |
| 2 | Geleneksel Türk Evi Özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 3 | Türk Kent Yerleşimine Ait Özellikler | Tartışmalı Ders |
| 4 | Türk Evi Kavramı – Tarihçesi | Tartışmalı Ders |
| 5 | Türk Evi Mekân Kurgusunu Etkileyen Faktörler | Tartışmalı Ders |
| 6 | Türk Evinde Kullanılan Malzemeler | Tartışmalı Ders |
| 7 | Türk Evi Plan Tipolojileri | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
| 9 | Mekân-Yaşanabilirlik İlişkisinin İrdelenmesi ve Yaşanabilir Mekân Tanımı | Tartışmalı Ders |
| 10 | Oda Kavramı ve Odayı Oluşturan Öğeler | Tartışmalı Ders |
| 11 | Geleneksel Türk Evi Tasarımı Örnekleri | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
| 11 | Geleneksel Türk Evi Tasarımı Örnekleri | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
| 11 | Geleneksel Türk Evi Tasarımı Örnekleri | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
| 14 | Dönem Sonu Sınavı | Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Geleneksel Türk konutunda mekân kurgusuna dair tarihsel gelişim sürecini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Türk evinde mekân ve işlevsel organizasyon prensiplerini ifade eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Geleneksel Türk evi tipolojisini tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İnsan-mekân-yaşam üzerine tartışarak, bu parametreleri iç mekân tasarımı disiplini ile ilişkilendirir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Türk evi planlamasını yapar | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Geleneksel Türk konutunda mekân kurgusuna dair tarihsel gelişim sürecini açıklar. | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türk evinde mekân ve işlevsel organizasyon prensiplerini ifade eder. | - | - | - | - | 2 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | ;
| Geleneksel Türk evi tipolojisini tanımlar. | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İnsan-mekân-yaşam üzerine tartışarak, bu parametreleri iç mekân tasarımı disiplini ile ilişkilendirir. | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türk evi planlamasını yapar | - | - | 3 | - | - | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | 0,6 | - | 1,8 | 0,6 | 1 | - | - | - | - | - | - |