| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İleri Sinterleme Teknikleri | MMM5008 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders öğrencilerin katılımı ile interaktif ve Türkçe olarak verilmektedir. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yeliz KÖSE |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Malzemelerin sinterleme süreçlerini termodinamik temeller ve mikroyapı değişiklikleri ile açıklayarak, sinterlemeye etki eden parametrelerin optimizasyonunu sağlayabilmek. |
| Ders İçeriği |
Arayüz termodinamiği, sinterleme ve evreleri, yoğunlaşma, katı hal sinterlemesi, basınçlı sinterleme teknikleri. |
| Ders Kaynakları |
Ceramic Processing and Sintering, M. N. Rahaman, Marcel Dekker, Inc. (1995)
Sintering Theory and Practice, R. M. German, John Wiley and Sons, Inc. (1996) Engineered Materials Handbook, Ceramics and Glasses, Vol: 4, ASM International (1991) |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,37 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sinterleme Giriş | Ders |
| 2 | Arayüzlerin Termodinamiği | Ders |
| 3 | Katı Hal Sinterlenmesi ve Evreleri | Ders |
| 4 | Yoğunlaşma | Ders |
| 5 | Tane Büyümesi ve Mikroyapı Gelişimi | Ders |
| 5 | Tane Büyümesi ve Mikroyapı Gelişimi | Ders |
| 7 | İyonik Bileşenlerin Sinterlenmesi | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Herring Ölçekleme Kuralı ve Zener Etkisi | |
| 10 | Sıvı Faz Sinterleme | Ders |
| 11 | Viskoz Akış Sinterleme | Ders |
| 11 | Viskoz Akış Sinterleme | Ders |
| 13 | Basınçlı Sinterleme | Ders |
| 13 | Basınçlı Sinterleme | Ders |
| 13 | Basınçlı Sinterleme | Ders |
| 16 | Final | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Partikül esaslı malzemelerin sinterlenmesi ile ilgili terimleri açıklayabilir. | |||
| Yoğunlaşma ve tane büyümesi konularını yorumlayabilir. | |||
| Seramik malzemelerin sinterlenmesinde süreç değişkenlerinin etkilerini açıklayabilir. | |||
| Derste verilen temel bilgilerin pratikte kullanımının değerlendirebilir ve yorumlayabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Partikül esaslı malzemelerin sinterlenmesi ile ilgili terimleri açıklayabilir. | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ;
| Yoğunlaşma ve tane büyümesi konularını yorumlayabilir. | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ;
| Seramik malzemelerin sinterlenmesinde süreç değişkenlerinin etkilerini açıklayabilir. | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ;
| Derste verilen temel bilgilerin pratikte kullanımının değerlendirebilir ve yorumlayabilir. | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |