| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Malzemelerin Elektronik ve Manyetik Özellikleri | MMM5014 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Cihan KURU |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin malzemelerin elektronik ve manyetik özelliklerini anlamalarını sağlamak ve bu özelliklerin mühendislik uygulamalarındaki önemini kavratmaktır. Ders kapsamında iletkenlik, yarıiletkenlik, dielektrik özellikler, manyetizma türleri ve manyetik malzemelerin uygulama alanları ele alınır. Öğrenciler, malzeme seçimi ve tasarımı sırasında elektronik ve manyetik özelliklerin rolünü analiz edebilir hale gelir. |
| Ders İçeriği |
Elektriksel iletkenlik ve direnç; yarıiletken malzemelerin özellikleri ve uygulamaları; dielektrik ve piezoelektrik malzemeler; manyetizma türleri (ferro-, antiferro-, ferri- ve paramanyetik malzemeler); manyetik malzemelerin üretimi ve karakterizasyonu; spintronik ve manyetik depolama teknolojileri; elektronik ve manyetik özelliklerin malzeme mühendisliği uygulamalarındaki önemi. |
| Ders Kaynakları |
J.M. D. Coey, Manyetizma ve Mnayetik Malzemeler, Cambridge University Press, 2010.
. M. Sze & Kwok K. Ng, Yarıiletken Aygıtların Fiziği, 3rd Edition, Wiley, 2006 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve temel kavramlar | Ders Problem Çözme |
| 2 | Elektriksel iletkenlik ve özdirenç | Ders Problem Çözme |
| 3 | Yarıiletken malzemeler I | Ders Problem Çözme |
| 4 | Yarıiletken malzemeler II | Ders Problem Çözme |
| 5 | P-N Eklemleri | Ders Problem Çözme |
| 6 | Dielektrik ve piezoelektrik malzemeler | Ders Problem Çözme |
| 7 | Elektronik aygıtlar | Ders Problem Çözme |
| 8 | Arasınav | Ders Problem Çözme |
| 9 | Manyetizmanın temel kavramları | Ders Problem Çözme |
| 10 | Manyetik malzemeler I | Ders Problem Çözme |
| 11 | Manyetik malzemeler II | Ders Problem Çözme |
| 12 | Manyetik özelliklerin karakterizasyonu | Ders Problem Çözme |
| 13 | Spintronik ve manyetik depolama teknolojileri | Ders Problem Çözme |
| 14 | Nanomalzemelerde elektronik ve manyetik özellikler | Ders Problem Çözme |
| 15 | Genel Tekrar ve Uygulama Örnekleri | Ders Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Elektron, hol, mobilite, taşıyıcı konsantrasyonu ve etkin kütle gibi kavramları tanır. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Farklı türdeki manyetik malzemelerin mıknatıslanma davranışını bilir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Elektriksel iletkenlik konseptini anlar. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Temel manyetizma kavramlarını bilir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Metallerin ve yarıiletkenlerin elektronik yapısını ve özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Elektron, hol, mobilite, taşıyıcı konsantrasyonu ve etkin kütle gibi kavramları tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Farklı türdeki manyetik malzemelerin mıknatıslanma davranışını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Elektriksel iletkenlik konseptini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Temel manyetizma kavramlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Metallerin ve yarıiletkenlerin elektronik yapısını ve özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |