EN
MMM5016 - Malzemelerin Mikroskopik ve Spektroskopik Karakterizasyonu
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Malzemelerin Mikroskopik ve Spektroskopik Karakterizasyonu MMM5016 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Miraç ALAF
Ders Veren Doç. Dr. Miraç ALAF
Amaç

Bu dersin amacı malzemelerin üretim, yapı, özellik ve performansları arasındaki ilişkinin kurulabilmesi için mikroskopik, spektroskopik ve ısıl karakterizasyon tekniklerinin prensiplerinin ortaya konulmasıdır.

Ders İçeriği

Işık mikroskobu, taramalı elektron mikroskopları, geçirimli elektron mikroskobu, taramalı tünelleme mikroskobu ve atomik kuvvet mikroskobu ve çalışma prensipleri gibi mikroskopik karakterizasyon teknikleri; enerji saçılımlı x-ışını spektrokopisi, dalga boyu saçılımlı x-ışını spektrokopisi, x-ışınları kırınımı ve uygulamaları gibi spektroskopik karakterizasyon teknikleri ve termal gravimetrik analiz, diferansiyel termal analiz, termo-mekanik analiz gibi ısıl karakterizasyon teknikleri

Ders Kaynakları X-Işınları Difraksiyonu.,Çeviren: A. Sümer. İstanbul teknik üniversitesi Kütüphanesi, sayı 679.
Materials Characterization , Introduction to Microscopic and Spectroscopic Methods., Y. Leng. John Wiley & Sons Pte Ltd.2008
Cullity B.D. and Stock S.R. (2001). Elements of x-ray diffraction. Prentice Hall, ABD
ASM Handbook, Volume 10, Materials Characterization . 1998.
Robert F. Speyer, Thermal Analysis of Materials, Marcel Dekker Inc. 1994
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Malzemelerin Yapı Özellik İlişkileri Ders Tartışmalı Ders
2 Numune Hazırlama Ders Tartışmalı Ders
3 Optik Mikroskop Ders Tartışmalı Ders
4 SEM Ders Tartışmalı Ders
5 TEM Ders Tartışmalı Ders
6 XRD Ders Tartışmalı Ders
7 AFM Ders Tartışmalı Ders
8 STM Ders Tartışmalı Ders
9 Termal Analiz Ders Tartışmalı Ders
10 FTIR Ders Tartışmalı Ders
11 Raman Ders Tartışmalı Ders
12 EDS Ders Tartışmalı Ders
13 Örnek Çalışmalar I Ders Tartışmalı Ders
14 Örnek Çalışmalar II Ders Tartışmalı Ders
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Işık mikroskobu ile malzeme karakterizasyonu konusunda detaylı bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Termal analiz tekniklerini ve verilerini yorumlar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Malzeme karakterizasyon tekniklerini sınıflandırır ve uygun tekniği seçer Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Elektron mikroskoplarını öğrenir ve elektron mikroskopları ile karakterizasyon konusunda bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
X-ışınlarının oluşumunu açıklar ve enerji ve dalgaboyu saçılımlı x-ışınları spektroskopileri verilerini yorumlar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Işık mikroskobu ile malzeme karakterizasyonu konusunda detaylı bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - -
Termal analiz tekniklerini ve verilerini yorumlar. - - - - - - - - - - - - -
Malzeme karakterizasyon tekniklerini sınıflandırır ve uygun tekniği seçer - - - - - - - - - - - - -
Elektron mikroskoplarını öğrenir ve elektron mikroskopları ile karakterizasyon konusunda bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - -
X-ışınlarının oluşumunu açıklar ve enerji ve dalgaboyu saçılımlı x-ışınları spektroskopileri verilerini yorumlar. - - - - - - - - - - - - -