| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Taşınım Olayları | MMM5030 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Özkan KÜÇÜK |
| Ders Veren | Prof. Dr. Özkan KÜÇÜK |
| Amaç |
Öğrencilerin; akışkanlar mekaniği, ısı transferi, kütle transferi, kimyasal reaksiyon mühendisliği ve termodinamik dersleri arasında bağlantı kurabilmelerini ve bu bağlantıları matematiksel olarak formüle edebilmelerini sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
TAŞINIM OLAYLARI - TEMEL KAVRAMLAR AKIŞKANLAR VE VİSKOZİTE ISI TRANSFERİ KÜTLE TRANSFERİ HETEROJEN REAKSİYONLARIN KİNETİĞİ |
| Ders Kaynakları |
Isı Transferi, Yunus Çengel
TAŞINIM OLAYLARI, (Heterojen Reaksiyonların Kinetiği ilaveli), Prof.Dr. Kenan YILDIZ Isı Transferi, Yunus Çengel TAŞINIM OLAYLARI, (Heterojen Reaksiyonların Kinetiği ilaveli), Prof.Dr. Kenan YILDIZ |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 15 |
| Ödev 2 | 15 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | TAŞINIM OLAYLARI - TEMEL KAVRAMLAR | |
| 2 | AKIŞKANLAR VE VİSKOZİTE | |
| 3 | AKIŞKANLAR MEKANİĞİ | |
| 3 | AKIŞKANLAR MEKANİĞİ | |
| 6 | ISI TRANSFERİ | |
| 6 | ISI TRANSFERİ | |
| 6 | ISI TRANSFERİ | |
| 6 | ISI TRANSFERİ | |
| 9 | VİZE | |
| 10 | KÜTLE TRANSFERİ | |
| 10 | KÜTLE TRANSFERİ | |
| 10 | KÜTLE TRANSFERİ | |
| 13 | HETEROJEN REAKSİYONLARIN KİNETİĞİ | |
| 13 | HETEROJEN REAKSİYONLARIN KİNETİĞİ |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Isı, kütle ve momentum transferinde hız eşitliğinin nasıl kurulması gerektiğini öğrenir | |||
| Taşınım olaylarının temelleri ve mekanizmaları hakkında temel bilgileri öğrenir | |||
| Fazlar arası taşınım ve taşınım katsayılarını öğrenir | |||
| Moleküler taşınım, konvektif taşınımı, toplam akı için kütle ve enerji hız eşitliklerini çıkarılmasını öğrenir | |||
| Akışkanın, farklı geometik şekillerdeki yüzeylerden akışında taşınım katsayılarının nasıl hesaplanacağını öğrenir | |||
| Isı, kütle ve momentum transferinde hız eşitliğinin nasıl kurulması gerektiğini öğrenir | |||
| Taşınım olaylarının temelleri ve mekanizmaları hakkında temel bilgileri öğrenir | |||
| Fazlar arası taşınım ve taşınım katsayılarını öğrenir | |||
| Moleküler taşınım, konvektif taşınımı, toplam akı için kütle ve enerji hız eşitliklerini çıkarılmasını öğrenir | |||
| Akışkanın, farklı geometik şekillerdeki yüzeylerden akışında taşınım katsayılarının nasıl hesaplanacağını öğrenir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Isı, kütle ve momentum transferinde hız eşitliğinin nasıl kurulması gerektiğini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Taşınım olaylarının temelleri ve mekanizmaları hakkında temel bilgileri öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Fazlar arası taşınım ve taşınım katsayılarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Moleküler taşınım, konvektif taşınımı, toplam akı için kütle ve enerji hız eşitliklerini çıkarılmasını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Akışkanın, farklı geometik şekillerdeki yüzeylerden akışında taşınım katsayılarının nasıl hesaplanacağını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Isı, kütle ve momentum transferinde hız eşitliğinin nasıl kurulması gerektiğini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Taşınım olaylarının temelleri ve mekanizmaları hakkında temel bilgileri öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Fazlar arası taşınım ve taşınım katsayılarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Moleküler taşınım, konvektif taşınımı, toplam akı için kütle ve enerji hız eşitliklerini çıkarılmasını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Akışkanın, farklı geometik şekillerdeki yüzeylerden akışında taşınım katsayılarının nasıl hesaplanacağını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |