| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tez Çalışması | MMM5000 | 0 + 1 | 20,0 |
| Birim Bölüm | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Süleyman CAN |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Şenol AVCI Doç. Dr. Betül YILDIZ Doç. Dr. Fatih APAYDIN Doç. Dr. Burak ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi Yeliz KÖSE Prof. Dr. Özkan KÜÇÜK |
| Amaç |
Danışmanın yönetimindeki seçilen bir konu üzerinde yüksek lisans öğrencilerinin yetiştirilmesidir. |
| Ders İçeriği |
Öğrencinin, danışman rehberliğinde seçilen konu ile ilgili çalışmaların gerçekleştirebilmesi ve tecrübe kazandırılabilmesidir. |
| Ders Kaynakları |
Yüksek lisans teziyle ilgili makaleler ve kitaplar
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 14 | 42 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 14 | 42 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 8 | 14 | 112 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 520 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20,39 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Konu ile ilgili literatür taraması ve tez konusunun belirlenmesi | |
| 2 | Elde edilen literatürlerin değerlendirilmesi | |
| 3 | Deneysel çalışmanın planlanması | |
| 4 | Deneysel çalışma için gerekli olan malzemelerin hazırlanması | |
| 5 | Deneysel kontrollerin seçilmesi | |
| 6 | Deneylerin yapılması I | |
| 7 | Deneylerin yapılması II | |
| 8 | Deneylerin yapılması II | |
| 9 | Deneysel sonuçların değerlendirilmesi | |
| 10 | Eksik görülen deneysel çalışmaların yapılması | |
| 11 | Elde edilen sonuçların literatüre uygunluğunun kontrolüElde edilen sonuçların literatüre uygunluğunun kontrolü | |
| 12 | Elde edilen bulguların istatiksel çalışmasının yapılması | |
| 13 | Dataların uygun bir ifade ile yazılması | |
| 14 | Yazım aşaması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Elde edilen literatürleri değerlendirir. | |||
| Literatür taraması yapar. | |||
| Deney için uygun yöntemi belirleyebilecektir. Deneyi planlar ve gerekli materyalleri hazırlar. Tezini bir jüriye sunabililir ve Tezini savunur. | |||
| Elde edilen literatürleri inceler. | |||
| Proje konusu belirleyebilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Elde edilen literatürleri değerlendirir. | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | ;
| Literatür taraması yapar. | 2 | 5 | 3 | 1 | 4 | 2 | - | - | 5 | - | - | - | - | ;
| Deney için uygun yöntemi belirleyebilecektir. Deneyi planlar ve gerekli materyalleri hazırlar. Tezini bir jüriye sunabililir ve Tezini savunur. | - | - | - | - | 5 | 2 | - | - | 2 | - | - | - | - | ;
| Elde edilen literatürleri inceler. | 1 | 5 | 2 | 2 | 4 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | ;
| Proje konusu belirleyebilecektir. | 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | - | - | - | 3 | 2 | 2 | 3 | - | ;
| Ortalama Değer | 1,4 | 3,4 | 3 | 2,2 | 4 | 0,8 | - | - | 4 | 0,4 | 0,4 | 0,6 | - |