EN
  • Anasayfa
  • MMM7000 Uzmanlık Alan (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
MMM7000 - Uzmanlık Alan
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uzmanlık Alan MMM7000 6 + 0 10,0 Pdf
Birim Bölüm
METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Özkan KÜÇÜK Dr. Öğr. Üyesi Şenol AVCI Doç. Dr. Fatih APAYDIN Doç. Dr. Cihan KURU Doç. Dr. Burak ÖZTÜRK Prof. Dr. Miraç ALAF Dr. Öğr. Üyesi Meryem GÖKTAŞ
Amaç

Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir.

Ders İçeriği

Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirleme, bununla ilgili alan yayın taraması yapma, araştırma sürecini planlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, sonuçlar çıkarma, bulguları düzenleme ve rapor haline getirme vb.

Ders Kaynakları Day, A. Robert. (2003). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay(çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları.,
Ünver, Ü. , Kelesoğlu, A. & Küçükkaya, E. (2017).Mühendislik Disiplinleri İçin Bilimsel Makale Yazım Esasları . Yalova Sosyal Bilimler Dergisi , 7 (13) , 235-247
Kırbaş, D. Ekim, Çevik,F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Ankara: Güneş Kitabevi Yayınları.Yüksek lisans tezkonusu ile ilgili kitap ve makaleler, sciencedirect.com
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 14 42
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 4 3 12
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Ödev 2 Ödev 2 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 256
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 10,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13