EN
  • Anasayfa
  • MMM7000 Uzmanlık Alan (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
MMM7000 - Uzmanlık Alan
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uzmanlık Alan MMM7000 6 + 0 10,0 Pdf
Birim Bölüm
METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Süleyman CAN
Ders Veren Prof. Dr. Özkan KÜÇÜK Prof. Dr. Miraç ALAF Dr. Öğr. Üyesi Şenol AVCI Dr. Öğr. Üyesi Betül YILDIZ Doç. Dr. Fatih APAYDIN Doç. Dr. Burak ÖZTÜRK
Amaç

Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir.

Ders İçeriği

Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirleme, bununla ilgili alan yayın taraması yapma, araştırma sürecini planlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, sonuçlar çıkarma, bulguları düzenleme ve rapor haline getirme vb.

Ders Kaynakları Day, A. Robert. (2003). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay(çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları.,
Ünver, Ü. , Kelesoğlu, A. & Küçükkaya, E. (2017).Mühendislik Disiplinleri İçin Bilimsel Makale Yazım Esasları . Yalova Sosyal Bilimler Dergisi , 7 (13) , 235-247
Kırbaş, D. Ekim, Çevik,F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Ankara: Güneş Kitabevi Yayınları.Yüksek lisans tezkonusu ile ilgili kitap ve makaleler, sciencedirect.com
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 14 42
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 248
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 9,73
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
10 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Tartışmalı Ders Laboratuar
10 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Tartışmalı Ders Laboratuar
10 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Tartışmalı Ders Laboratuar
10 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Tartışmalı Ders Laboratuar
10 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Tartışmalı Ders Laboratuar
10 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Tartışmalı Ders Laboratuar
10 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Tartışmalı Ders Laboratuar
10 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Tartışmalı Ders Laboratuar
10 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Tartışmalı Ders Laboratuar
10 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Tartışmalı Ders Laboratuar
14 Tez konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi Tartışmalı Ders Laboratuar
14 Tez konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi Tartışmalı Ders Laboratuar
14 Tez konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi Tartışmalı Ders Laboratuar
14 Tez konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi Tartışmalı Ders Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Olası tez konularını belirler. Ödev / Proje Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Tez konusunu belirler. Ödev / Proje Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Tez konusu ile ilgili yayın taraması yapar. Ödev / Proje Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Tezi ile ilgili araştırmalarını gerçekleştirir. Ödev / Proje Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. Ödev / Proje Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Olası tez konularını belirler. - - - - - - - - - - - - -
Tez konusunu belirler. - - - - - - - - - - - - -
Tez konusu ile ilgili yayın taraması yapar. - - - - - - - - - - - - -
Tezi ile ilgili araştırmalarını gerçekleştirir. - - - - - - - - - - - - -
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. - - - - - - - - - - - - -