| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Uzmanlık Alan | MMM7000 | 6 + 0 | 10,0 |
| Birim Bölüm | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Süleyman CAN |
| Ders Veren | Prof. Dr. Özkan KÜÇÜK Dr. Öğr. Üyesi Şenol AVCI Doç. Dr. Betül YILDIZ Doç. Dr. Fatih APAYDIN Dr. Öğr. Üyesi Yeliz KÖSE Doç. Dr. Burak ÖZTÜRK |
| Amaç |
Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir. |
| Ders İçeriği |
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirleme, bununla ilgili alan yayın taraması yapma, araştırma sürecini planlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, sonuçlar çıkarma, bulguları düzenleme ve rapor haline getirme vb. |
| Ders Kaynakları |
Day, A. Robert. (2003). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay(çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları.,
Ünver, Ü. , Kelesoğlu, A. & Küçükkaya, E. (2017).Mühendislik Disiplinleri İçin Bilimsel Makale Yazım Esasları . Yalova Sosyal Bilimler Dergisi , 7 (13) , 235-247 Kırbaş, D. Ekim, Çevik,F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Ankara: Güneş Kitabevi Yayınları.Yüksek lisans tezkonusu ile ilgili kitap ve makaleler, sciencedirect.com |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 14 | 42 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 5 | 14 | 70 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 248 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 9,73 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 10 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 14 | Tez konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 14 | Tez konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 14 | Tez konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 14 | Tez konusu ile ilgili çalışmaların yürütülmesi | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Olası tez konularını belirler. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Tez konusunu belirler. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Tez konusu ile ilgili yayın taraması yapar. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Tezi ile ilgili araştırmalarını gerçekleştirir. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olası tez konularını belirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tez konusunu belirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tez konusu ile ilgili yayın taraması yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tezi ile ilgili araştırmalarını gerçekleştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |