| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Enerji Santralleri ve Piyasa Yapısı | ECY5505 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ENERJİ YÖNETİMİ - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze. |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Enerji Ekonomisi ve Enerji Piyasalarının İşleyişi, Elektrik Üretimi ve Yatırım Modelleri, Piyasa Model Çalışması, Şirketler-Ülkeler ve Kurumlar Açısından Stratejik Hedefler hakkında bilgi vermek bu dersin amaçlarıdır. |
| Ders İçeriği |
Enerji piyasalarında temel kavram ve kurumlar, karar mekanizmaları. Politika ve regülasyon düzenlemelerinin piyasa davranışlarına etkisi. Kaynaklara Göre Üretim Türleri ve maliyet analizi. Elektrik Üretimi ve Yatırım Modelleri, Enerji Ekonomisinde Temel Kavramlar |
| Ders Kaynakları |
100 soruda Sürdürülebilir Enerji - Dr. Sırrı Uyanık
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |