EN
  • Anasayfa
  • ECY5523 Yeni ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
ECY5523 - Yeni ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yeni ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları ECY5523 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ENERJİ YÖNETİMİ - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY
Ders Veren Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY
Amaç

Alternatif enerji kaynaklarının ve boyutlarının belirlenmesi, bunların kimyasal bileşimler, bu enerji kaynaklarının tasarımı, üretim birimlerinin kullanılması, küçük ölçekteki sistemlerin büyük ölçektekilere göre durumlarının değerlendirilmesi ve bunlardan elde edilen ürünlerin geleneksel yakıt kaynakları ile kıyaslanması, bunun pozitif etkilerinin vurgulanması

Ders İçeriği

Yeni ve yenilenebilir enerji kaynakları ayrıntılı bir şekilde ele alınacaktır.

Ders Kaynakları Energy Technology Handbook”, Considine,D.,(editor), McGraw – Hill,(1977).
Renewable energy resources, Twidell, John W. , Weir, Anthony D. (1987),E.and F.N
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev (Sunum) 15
Ödev 1 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
30
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
30
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
40
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 10 1 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 11 1 11
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Ödev 2 Ödev 2 4 1 4
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yeni ve yenilenebilir enerji kaynakları ve geleneksel enerji kaynaklarının tanımı, açıklanması, Türkiye’de ve dünyada yenilebilir enerji kaynaklarının durumu Ders
2 Hidrolik enerji ve uygulamaları Ders
3 Güneş enerjisi ve uygulamaları, Tartışmalı Ders
4 Solar-termal yöntemler Ders
4 Solar-termal yöntemler Ders
6 Rüzgar enerjisi, kullanım alanları ve teknolojisi Ders
7 Jeotermal enerji, kullanım alanları ve teknolojisi Ders
8 Biyokütle enerjisi ve uygulamaları Ders
9 Hidrojen enerjisi ve uygulamaları Ders
10 Dalga enerjisi ve denizden enerji üretimi Ders
11 Yakıt hücreleri ve uygulama alanları Ders
11 Yakıt hücreleri ve uygulama alanları Ders
14 Enerji verimliliği ve enerji sistemlerindeki yeni teknolojik gelişmeler. Ders
14 Enerji verimliliği ve enerji sistemlerindeki yeni teknolojik gelişmeler. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dünyada ve ülkesindeki enerji kaynaklarını tanıyarak, enerji kaynaklarını inceleme fırsatı bulur. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci yeni ve yenilenebilir enerji kaynaklarını, geleneksel enerji kaynaklarından ayırt edebilme becerisine sahip olur. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Yeni ve yenilenilir enerji kaynaklarına ilgisi artar. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Enerji verimliliği kavramı ile tanışıp ülkesinde ve dünyada enerjiyi en verimli şekilde kullanma yoluna gider. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Dünyada ve ülkesindeki enerji kaynaklarını tanıyarak, enerji kaynaklarını inceleme fırsatı bulur. 3 3 4 3 4 4 4 5 3 4 4 5
Öğrenci yeni ve yenilenebilir enerji kaynaklarını, geleneksel enerji kaynaklarından ayırt edebilme becerisine sahip olur. 4 4 5 5 4 5 2 3 4 5 5 2
Yeni ve yenilenilir enerji kaynaklarına ilgisi artar. 4 3 4 5 3 3 3 4 5 3 4 5
Enerji verimliliği kavramı ile tanışıp ülkesinde ve dünyada enerjiyi en verimli şekilde kullanma yoluna gider. 4 3 4 3 3 3 4 4 2 5 3 4