EN
  • Anasayfa
  • ECY5524 Enerji Pazarlaması (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
ECY5524 - Enerji Pazarlaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Enerji Pazarlaması ECY5524 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ENERJİ YÖNETİMİ - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren
Amaç

İşletme fonksiyonları içerisinde önemi daha da artan pazarlama özellikle rekabet avantajı elde etmede enerji işletmeleri için stratejik bir öneme sahiptir. Bu dersin amacı pazar başarısı elde etmek amacıyla uygulanabilecek pazarlama faaliyetlerinin yönetim perspektifinden nasıl değerlendirileceğini öğrencilere aktarmak ve güncel uygulamalarla desteklemektir.

Ders İçeriği

Yönetim perspektifi ile pazarlama karması elemanları ile ilgili kararların nasıl alınacağı, stratejik düşünme çerçevesinde pazarda uygulanabilecek spesifik pazarlama ile ilişkili politikalar ve kararların özelliklerinden oluşmaktadır.

Ders Kaynakları Remzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeler ve Yönetimi, Beta Yayınları, 4 baskı. 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlamanın Tarihi ve Pazarlama Anlayışları Ders Sınıf Dışı Çalışma İnceleme / Anket Çalışması
2 Pazarlama Yönetimi ve Stratejik Düşünme
3 Pazarlama Yönetiminde Karar Alma
4 Pazarlama bilgi sistemi ve Bilgi Kaynakları
4 Pazarlama bilgi sistemi ve Bilgi Kaynakları
6 Pazar Analizi
6 Pazar Analizi
8 Konumlandırma Politikaları Ders Sınıf Dışı Çalışma İnceleme / Anket Çalışması
8 Konumlandırma Politikaları Ders Sınıf Dışı Çalışma İnceleme / Anket Çalışması
10 Enerji Yönetimi Ders Sınıf Dışı Çalışma İnceleme / Anket Çalışması
10 Enerji Yönetimi Ders Sınıf Dışı Çalışma İnceleme / Anket Çalışması
12 Fiyatlandırma Politikaları Ders Sınıf Dışı Çalışma İnceleme / Anket Çalışması
12 Fiyatlandırma Politikaları Ders Sınıf Dışı Çalışma İnceleme / Anket Çalışması
12 Fiyatlandırma Politikaları Ders Sınıf Dışı Çalışma İnceleme / Anket Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Bir enerji işletmesinin pazarlama faaliyetlerini analiz eder ve pazarlama programlarını oluşturur Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler. 4 2 2 5 4 2 4 3 4 4 4 3
Bir enerji işletmesinin pazarlama faaliyetlerini analiz eder ve pazarlama programlarını oluşturur 3 4 5 4 3 5 4 4 4 4 4 4
Ortalama Değer 3,5 3 3,5 4,5 3,5 3,5 4 3,5 4 4 4 3,5