EN
  • Anasayfa
  • SAG5506 Sağlık Hizmetleri Pazarlaması (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
SAG5506 - Sağlık Hizmetleri Pazarlaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Hizmetleri Pazarlaması SAG5506 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilere sağlık hizmetlerinde pazarlama stratejilerinin neler olduğu ve nasıl uygulanacağı konusunda bilgi kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Bu dersin içeriğini sağlık hizmetleri pazarlamasının tanımı ve özellikleri, sağlık kuruluşlarında pazarlamanın gelişim süreci, Sağlık sektöründe hasta davranışları, sağlık hizmetlerinde pazarlama araştırması, sağlık kuruluşlarında pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi, sağlık hizmetleri pazarlamasında pazarlama karması elemanları gibi konular oluşturmaktadır.

Ders Kaynakları Karaca, Şükran (2015), Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama, Beta Yayınları.
Gümüş, Sefer ve Derya Toy (...), Sağlık Hizmetlerinin Pazarlanması ve Reklamın Etkileri, Hiperlink.
Tengilimoğlu, Dilaver (2016), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi.
Gümüş, Rojan ve Ahmet Kaya (2018), Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Araştırmaları, Cinius Yayınları.
Odabaşı, Yavuz, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlamanın ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması
2 Hizmet Sektörü ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması
3 Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması
4 Sağlık Kuruluşlarında Pazarlama Araştırmaları Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması
5 Sağlık Sektöründe Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması
6 Sağlık Kurumlarında Ürün ve Hizmet Kararları Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması
7 Sağlık Hizmetlerinde Marka Kavramı ve Önemi Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması
8 Sağlık Hizmetlerinde Konumlandırma Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması
9 Sağlık Kurumlarında Fiyatlandırma Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması
10 Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması
11 Sağlık Hizmetlerinde Dağıtım Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması
12 Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Güncel Konular Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması
13 Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Etiği Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması
14 Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlık kurumlarında ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım stratejileri ile ilgili bilgi edinir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sağlık kurumlarında pazarlamanın önemini ve sağlayacağı faydaları tartışır. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sağlık hizmetlerinde tüketici (hasta) davranışlarını analiz eder. Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sağlık kurumlarında pazarlama stratejileri hakkında açıklama yapabilir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sağlık kurumlarında pazarlama araştırmaları hakkında bilgi edinir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Sağlık kurumlarında ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım stratejileri ile ilgili bilgi edinir. - - - - - - - - - - -
Sağlık kurumlarında pazarlamanın önemini ve sağlayacağı faydaları tartışır. - - - - - - - - - - -
Sağlık hizmetlerinde tüketici (hasta) davranışlarını analiz eder. - - - - - - - - - - -
Sağlık kurumlarında pazarlama stratejileri hakkında açıklama yapabilir. - - - - - - - - - - -
Sağlık kurumlarında pazarlama araştırmaları hakkında bilgi edinir. - - - - - - - - - - -