Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler | SAG5508 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletmelerin, yönetim süreçleri ve sürekliliği açısından planlama aşamasından başlayarak, koordine etme, yönetme, karar verme güdüleme ve denetleme fonksiyonlarının yerine getirilmesinde iletişimin önemli bir rol oynar. Gerek işyerinde çalışanların gerekse diğer paydaşların organizasyonla ilgili olay ve faaliyetlerden haberdar olmaları ve onların işletmeye olan güvenlerinin varlığı ve devamlılığı açısından önemlidir. Kurum ve kuruluşların hedef kitleleri ile iyi ilişkiler kurma ve sürdürme amacını güden halkla ilişkilerin temelini de iletişim oluşturmaktadır. Bu dersin amacı, temel iletişim bilgilerine ilişkin derslerle başlayarak sonrasında özellikle kurumlar için iletişim ve halkla ilişkilere ait bilgilerin öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Temel nitelikleri açısından çağımıza özgü bir uygulama olan iletişim ve iletişim sürecinde halkla ilişkiler aslında insanların bir organizasyon birimi etrafında bir araya geldiği günden beri bilerek ya da bilmeyerek uygulanmaktadır. İletişim faaliyetlerinde; insan, insanın içinde yaşadığı çevre ve insan ile çevre arasındaki ilişkilerden oluşan üç ana unsur olduğu göz önünde bulundurulmalıdır. Tüm ilişkiler bu üç unsur etrafında bir anlam bulmakta ve kendi yönelimlerini sağlamaktadırlar. Bu üç unsur arasındaki bağlar ne kadar güçlü olursa iletişim ve iletişim sürecinde halkla ilişkiler de o kadar sağlıklı ve yararlı olur. Günümüz rekabetin yoğun olduğu sağlık işletmelerinde de özellikle müşteri memnuniyeti ve kurumsal imaj açısından önemli olan iletişimin ve halkla ilişkilerin şekli, niteliği ve içeriğinin nasıl olacağı konusunda teorik ve uygulamalı konulardan oluşmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Halkla İlişkiler Nedir? Filiz BALTA PELTEKOĞLU, Beta Yayınları
Genel ve Teknik İletişim, Hasan KIRMIZI, Seçkin YAYINCILIK, 2010. Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, İrfan ERDOĞAN, Erk Yayınları Halkla İlişkiler Nedir? Filiz BALTA PELTEKOĞLU, Beta Yayınları Genel ve Teknik İletişim, Hasan KIRMIZI, Seçkin YAYINCILIK, 2010. Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, İrfan ERDOĞAN, Erk Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | iletişimin tanımlanması | Sözlü |
2 | iletişim unsurları | Sözlü Tartışmalı Ders |
2 | İletişime Giriş : Temel Kavramlar ve Süreçler | Sözlü Tartışmalı Ders |
2 | İletişimin kurumlar açısından önemi | Sözlü Tartışmalı Ders |
2 | İletişimin Öğeleri. İletişimin Türleri | Sözlü Tartışmalı Ders |
3 | Sözsüz İletişim (Beden Dili, Simgesel İletişim) | Sözlü Tartışmalı Ders |
3 | Yazılı İletişim kurmak | Sözlü Tartışmalı Ders |
4 | Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Dinleme | Sözlü Tartışmalı Ders |
4 | İletişim süreci | Sözlü Tartışmalı Ders |
5 | Etkin iletişim unsurları | Sözlü Tartışmalı Ders |
6 | Etkin iletişimi bozan faktörler | Sözlü Tartışmalı Ders |
7 | ikna Kuramları | Sözlü Tartışmalı Ders |
8 | Halkla İlişkiler Kavramı ve Tanımları | Sözlü Tartışmalı Ders |
9 | Halkla İlişkilerde iletişim modelleri | Sözlü Tartışmalı Ders |
10 | Proaktif ve Reaktif iletişim | Sözlü Tartışmalı Ders |
11 | Halkla İlişkiler İletişim modelleri | Sözlü Tartışmalı Ders |
12 | Sağlık Kurumlarında iletişim ve Halkla İlişkilerin Önemi | Sözlü Tartışmalı Ders |
13 | Kriz yönetiminde halkla ilişkiler | Sözlü Tartışmalı Ders |
14 | Kurumsal imaj ve halkla ilişkiler | Sözlü Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kurum içi yazıların türleri, genel amaçlı iş mektuplarının tanıtılması ve uygulanması hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kurumsal iletişim hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kurumlar açısından halkla ilişkiler ve iletişimin önemini kavramak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Halkla ilişkiler hakkında temel bilgilere sahip olmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kurumsal imaj ile iletişim becerisi arasındaki ilişkiyi anlamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Temel iletişim ve önemi hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
İletişim süreci ve türleri hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kurum içi yazıların türleri, genel amaçlı iş mektuplarının tanıtılması ve uygulanması hakkında bilgi sahibi olur | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Kurumsal iletişim hakkında bilgi sahibi olmak | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Kurumlar açısından halkla ilişkiler ve iletişimin önemini kavramak | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Halkla ilişkiler hakkında temel bilgilere sahip olmak | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Kurumsal imaj ile iletişim becerisi arasındaki ilişkiyi anlamak | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Temel iletişim ve önemi hakkında bilgi sahibi olmak | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler | |
İletişim süreci ve türleri hakkında bilgi sahibi olmak | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurum içi yazıların türleri, genel amaçlı iş mektuplarının tanıtılması ve uygulanması hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsal iletişim hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumlar açısından halkla ilişkiler ve iletişimin önemini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halkla ilişkiler hakkında temel bilgilere sahip olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsal imaj ile iletişim becerisi arasındaki ilişkiyi anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel iletişim ve önemi hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim süreci ve türleri hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurum içi yazıların türleri, genel amaçlı iş mektuplarının tanıtılması ve uygulanması hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsal iletişim hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumlar açısından halkla ilişkiler ve iletişimin önemini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halkla ilişkiler hakkında temel bilgilere sahip olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsal imaj ile iletişim becerisi arasındaki ilişkiyi anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel iletişim ve önemi hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim süreci ve türleri hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |