EN
  • Anasayfa
  • SAG5511 Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
SAG5511 - Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi SAG5511 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Gözde KOCA
Ders Veren
Amaç

Sağlık kurumlarında kalite yönetimine ilişkin temel teorik bilgileri ve becerileri kavratmaktır.

Ders İçeriği

Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı, Sağlık Hizmetlerinde Kalite İyileştirmenin Tarihçesi, Kalitenin Özellikleri

Ders Kaynakları Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme, Doç.Dr.Sıdıka Kaya, Pelikan Yayınları, 2005. Toplam Kalite Yönetimi, Yrd.Doç.Dr. Said Kıngır, Nobel Yayınevi, 2006.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 14 56
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Uygulama 1 Uygulama 1 10 1 10
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı Tartışmalı Ders
2 Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti Tartışmalı Ders
3 Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi-1 Tartışmalı Ders
4 Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi-2 Tartışmalı Ders
5 Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması-1 Tartışmalı Ders
6 Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması-2 Tartışmalı Ders
7 Sürekli İyileştirme Tartışmalı Ders
8 Vize Tartışmalı Ders
9 Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar Tartışmalı Ders
10 Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon, Belgelendirme ve Kalite Ödülleri-1 Tartışmalı Ders
11 Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon, Belgelendirme ve Kalite Ödülleri-2 Tartışmalı Ders
12 Hasta Güvenliği-1 Tartışmalı Ders
13 Hasta Güvenliği-2 Tartışmalı Ders
14 Hasta Güvenliği-3 Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlık hizmetlerinde kalitenin anlamını kavrayabilecek. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Müşteri memnuniyetinin niçin ölçülmesi gerektiğini anlayarak ölçüm yapabilecek. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kalite iyileştirme ekiplerinin çalışmalarını yönlendirebilecek Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kalite iyileştirme modellerini açıklayabilecek. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Sağlık hizmetlerinde kalitenin anlamını kavrayabilecek. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Müşteri memnuniyetinin niçin ölçülmesi gerektiğini anlayarak ölçüm yapabilecek. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Kalite iyileştirme ekiplerinin çalışmalarını yönlendirebilecek 5 5 4 4 5 5 5 5 4 4 4
Kalite iyileştirme modellerini açıklayabilecek. 3 4 4 3 4 4 4 4 4 4 4