Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi | SAG5511 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gözde KOCA |
Ders Veren | |
Amaç |
Sağlık kurumlarında kalite yönetimine ilişkin temel teorik bilgileri ve becerileri kavratmaktır. |
Ders İçeriği |
Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı, Sağlık Hizmetlerinde Kalite İyileştirmenin Tarihçesi, Kalitenin Özellikleri |
Ders Kaynakları |
Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme, Doç.Dr.Sıdıka Kaya, Pelikan Yayınları, 2005. Toplam Kalite Yönetimi, Yrd.Doç.Dr. Said Kıngır, Nobel Yayınevi, 2006.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı | Tartışmalı Ders |
2 | Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti | Tartışmalı Ders |
3 | Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi-1 | Tartışmalı Ders |
4 | Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi-2 | Tartışmalı Ders |
5 | Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması-1 | Tartışmalı Ders |
6 | Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması-2 | Tartışmalı Ders |
7 | Sürekli İyileştirme | Tartışmalı Ders |
8 | Vize | Tartışmalı Ders |
9 | Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar | Tartışmalı Ders |
10 | Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon, Belgelendirme ve Kalite Ödülleri-1 | Tartışmalı Ders |
11 | Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon, Belgelendirme ve Kalite Ödülleri-2 | Tartışmalı Ders |
12 | Hasta Güvenliği-1 | Tartışmalı Ders |
13 | Hasta Güvenliği-2 | Tartışmalı Ders |
14 | Hasta Güvenliği-3 | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık hizmetlerinde kalitenin anlamını kavrayabilecek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Müşteri memnuniyetinin niçin ölçülmesi gerektiğini anlayarak ölçüm yapabilecek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kalite iyileştirme ekiplerinin çalışmalarını yönlendirebilecek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kalite iyileştirme modellerini açıklayabilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık hizmetlerinde kalitenin anlamını kavrayabilecek. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Müşteri memnuniyetinin niçin ölçülmesi gerektiğini anlayarak ölçüm yapabilecek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kalite iyileştirme ekiplerinin çalışmalarını yönlendirebilecek | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Kalite iyileştirme modellerini açıklayabilecek. | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |