| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sağlık İşletmelerinde Güncel Konular | SAG5518 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gözde KOCA (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dünyada ve Türkiye'de sağlık işletmeleri ile ilgili gelişmelerin ayrıca sağlıkta inovasyonun takip edilerek öğrenciler ile tartışıldığı bir ders kapsamı amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Güncel sağlık yönetimi konularının genel yapısı. |
| Ders Kaynakları |
Öğr. Gör. Dr. Şerife Alev UYSAL
Dr. Öğr. Üyesi Rukiye ÇELİK Sağlık Yönetiminde
Güncel K onular, İksad Yayinevi
Doç. Dr. Sevilay Uslu Divanoğlu, Dr. Öğr. Üyesi. Asude Yasemin Zengin Sağlık Kurumları İşletmeciliği Güncel Konular, Nobel Akademik Yayıncılık |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 16 | 1 | 16 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeler | Tartışmalı Ders |
| 2 | Sağlık kurumlarında toplam kalite yönetimi | Tartışmalı Ders |
| 3 | Sağlık kurumlarında değişim mühendisliği (Reengineering) | Tartışmalı Ders |
| 4 | Sağlık kurumlarında dış kaynak kullanımı | Tartışmalı Ders |
| 5 | Sağlık kurumlarında kıyaslama (Benchmarking) | Tartışmalı Ders |
| 6 | Sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü | Tartışmalı Ders |
| 7 | Sağlık kurumlarında Endüstri 4. 0 | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
| 9 | Sağlık kurumlarında ekip çalışması | Tartışmalı Ders |
| 10 | Sağlık kurumlarında motivasyon uygulamaları | Tartışmalı Ders |
| 11 | Personel güçlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
| 12 | Yönetsel etik | Tartışmalı Ders |
| 13 | Sağlık kurumlarında stok kavramı ve kontrolü | Tartışmalı Ders |
| 14 | Sağlık kurumlarında inovasyon uygulamaları | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeler | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Değişim mühendisliği | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Örnek edinme (benchmarking), sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Ekip çalışması, personel güçlendirilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yönetsel etik, sağlık kurumlarında stok kontrolü kavramlarını kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeler | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Değişim mühendisliği | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Örnek edinme (benchmarking), sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ekip çalışması, personel güçlendirilmesi | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
| Yönetsel etik, sağlık kurumlarında stok kontrolü kavramlarını kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,8 | 5 | 4,6 | 4,8 | 4,8 | 4,8 | 5 | 4,8 | 4,8 | 4,6 | 4,6 |