Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri | MUD5999 | 2 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN |
Amaç |
Bilimi günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası haline getirmek, bilimsel bilgiyi üretirken belli etik kurallarını uygulamak, bilimsel bir çalışma yaparken konuların ve verilerin nerelerden nasıl toplanacağı ve işleneceği ve nasıl sunulacağı konusunda yeterli bilgi ve beceriyi kazandırmak dersin temel amaçlarındandır. |
Ders İçeriği |
Bilimsel rapor hazırlama teknikleri, Bilimsel yazımda uyulması gereken kurallar, teknikler, dipnot, alıntı biçimleri ve referansların verilme teknikleri, APA ve diğer uluslararası teknikler. Ekil ve tabloların hazırlanması ve sunulması. Bilimde etik dışı davranışlar konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
1.Pruzan P., Research Methodology: The Aims, Practices and Ethics of Science, Springer International Publishing Switzerland, (2016) 2. Smith R.J., Butler B.R., LeBold W.K., Engineering Career, McGraw-Hill Book Company, (1983) 3. Danis, M., Largent, E., Grady, C., Wendler, D., Hull, S.C:,Shah, S., Millum, J., Berkman, B., Research Ethics Consultation, Oxford University Press, (2012).
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimsel Bilgi ve Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş | |
2 | Etik Ve Bilimsel Araştırmada Temel Etik İlkeler | |
3 | Araştırmada Etik Sorunlar/Etik Dışı Davranışlar ve Önlenmesi | |
5 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | |
5 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | |
6 | Bilimsel Araştırmada Planlanma: Araştırma Problemleri, Hipotezler ve Amaçlar | |
7 | Bilimsel Bilgiye Erişim: Kütüphane, Dijital Kütüphane, Veritabanları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri | |
10 | Veri Analiz Yöntemleri ve Sunumu | |
11 | Geçerlilik Ve Güvenirlik Kavramları | |
12 | Araştırma Önerisi Yazma -Bir 'Özet' Öneri Hazırlama | |
13 | Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama Metotları | |
14 | Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler araştırma etiğine karşı pozitif bir eğilim kazanır. | |||
Öğrenciler araştırma etiği kuralları, sorunları, seçenekleri ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Öğrenciler etik karar vermenin amacını ve değerini anlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler araştırma etiğine karşı pozitif bir eğilim kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler araştırma etiği kuralları, sorunları, seçenekleri ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler etik karar vermenin amacını ve değerini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |