EN
  • Anasayfa
  • MUD5005 İleri Muhasebe I (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
MUD5005 - İleri Muhasebe I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İleri Muhasebe I MUD5005 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE DENETİM - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ümmühan ASLAN
Ders Veren Prof. Dr. Ümmühan ASLAN
Amaç

Dersin amacı muhasebe alanındaki özellikli konular hakkında detaylı bilgi vermektir.

Ders İçeriği

Konsolidasyon, nakit akış tablosu, entegre finansal raporlama, kurumsal sosyal sorumluluk raporlaması, türevler ürünler ve türev olmayan finansal araçlar

Ders Kaynakları Finansal Muhasebe/ Nalan Akdoğan
IASB, TURMOB WEB SAYFALARI
Finansal Muhasebe/ Nalan Akdoğan
IASB, TURMOB WEB SAYFALARI
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 7 21
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 5 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 5 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 7 1 7
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 5 15
Toplam İş Yükü (Saat) 221
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 8,67
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Konsolidasyon İlkeleri Ders
2 Konsolidasyon Teorileri
3 Örneklerle Konsolidasyon İşlemleri Ders
4 Nakit Akış Toblosu Ders
5 Örneklerlerle Nakit Akış Tablosu Ders
6 Nakit Akış Tablosu Devam Ders
7 Entegre Raporlama Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Entegre Raporlama Örnekleri Ders
10 Kurusal Sosyal Sorumluluk Raporlaması
11 Dijital teknolojiler ve Muhasebeye Olan Yansımaları Ders
12 Finansal Araçlar ve Muhasebeleştirilmesi Ders
13 Dönem Ödevlerinin sunumu Ders
14 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dersi alan öğrenci, konsolidasyon hakkında bilgi sahibi olur. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Dersi alan öğrenci, nakit akış tablosu hakkında bilgi sahibi olur. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Dersi alan öğrenci, entegre raporlama, kurumsal sosyal sorumluluk raporlaması hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Dersi alan öğrenci, finansal araçların muhasebeleştirilmesi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Dersi alan öğrenci, konsolidasyon hakkında bilgi sahibi olur. 4 - - 3 - - - - - - - - -
Dersi alan öğrenci, nakit akış tablosu hakkında bilgi sahibi olur. - - - 3 - - 2 - - - - - -
Dersi alan öğrenci, entegre raporlama, kurumsal sosyal sorumluluk raporlaması hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. - - - 3 - - 2 - - - - - -
Dersi alan öğrenci, finansal araçların muhasebeleştirilmesi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. 4 - - 3 - - 4 - - - - - -