Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Muhasebe II | MUD5006 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Düz anlatım Vak'a çözümü Tartışma |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ümmühan ASLAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Ümmühan ASLAN |
Amaç |
Dersin amacı, dönem sonu işlemlerine ait derinlemesine bilgi vermek, finansal tablo oluşturma işlemlerini örnek olaylar yardımı ile pekiştirmek, kar dağıtımı, sermaye artırımı, sermaye azaltımı, vergi hesaplamaları konusunda detaylı bilgi edindirmek |
Ders İçeriği |
Muhasebe neden önemlidir Muhasebede Etik İşlemler nasıl kaydedilir Finansal Tablolarda hangi bilgiler yer alır Nakit akış tablosu ve dağıtılmamış karlar Muhasebe defter kaydı Borç Alacak kayıtları Gelir nedir harcama nedir geçici ve daimi hesapların farkları bilançonon donksiyonu ve unsurları Stoklar, stok değerleme(lifo,fifo vb) Alacaklar, Şüpheli Alacaklar Menkul Kıymetler Duran varlıklar amortismanlar Ticari ve mali borçlar Özkaynaklar Gelir Tablosu Oluşturma Hesapların kapatılması |
Ders Kaynakları |
Orhan Sevilengül "Genel Muhasebe"
Yüksek Koç Yalkın " Genel Muhasebe"
Nalan Akdoğan " Finansal Muhasebe"
Orhan Sevilengül "Genel Muhasebe" Yüksek Koç Yalkın " Genel Muhasebe" Nalan Akdoğan " Finansal Muhasebe" |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev (Sunum) | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
30
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
20
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,73 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |