| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İleri Muhasebe II | MUD5006 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Düz anlatım Vak'a çözümü Tartışma |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ümmühan ASLAN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı, dönem sonu işlemlerine ait derinlemesine bilgi vermek, finansal tablo oluşturma işlemlerini örnek olaylar yardımı ile pekiştirmek, kar dağıtımı, sermaye artırımı, sermaye azaltımı, vergi hesaplamaları konusunda detaylı bilgi edindirmek |
| Ders İçeriği |
Muhasebe neden önemlidir Muhasebede Etik İşlemler nasıl kaydedilir Finansal Tablolarda hangi bilgiler yer alır Nakit akış tablosu ve dağıtılmamış karlar Muhasebe defter kaydı Borç Alacak kayıtları Gelir nedir harcama nedir geçici ve daimi hesapların farkları bilançonon donksiyonu ve unsurları Stoklar, stok değerleme(lifo,fifo vb) Alacaklar, Şüpheli Alacaklar Menkul Kıymetler Duran varlıklar amortismanlar Ticari ve mali borçlar Özkaynaklar Gelir Tablosu Oluşturma Hesapların kapatılması |
| Ders Kaynakları |
Orhan Sevilengül "Genel Muhasebe"
Yüksek Koç Yalkın " Genel Muhasebe"
Nalan Akdoğan " Finansal Muhasebe"
internet kaynakları ve veri tabanları, ulusal ve uluslararası dergiler |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,73 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Muhasebenin Tarihi | Ders |
| 2 | Muhasebenin İşletme İçindeki İşlevi | Ders |
| 3 | Temel Finansal Tablolar | |
| 4 | Muhasebenin Temel Kavram ve İlkeleri ve Muhasebe Uygulasındaki Kullanım Alanları | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Hesap Kavramı ve Bİlanço Hesapları | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Muhasebe Belge ve Defterleri ve defter ve belgelere ait hukuksal düzenlemeler | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Bilançon Heaapları I | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 8 | Bilançon Heaapları II | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 8 | ARA sINAV | Problem Çözme Vaka Çalışması Sözlü |
| 9 | Bilanço Hespları III | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
| 10 | Gelir Tablosu Hespları I | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
| 6 | Nakit Akış Tablosu | Tartışmalı Ders |
| 12 | Nakit Akış Tablosu II | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
| 13 | Finansal Olmayan Tablolar | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
| 14 | Finansal Olmayan Tablolar ıı | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dersi alan öğrenci muhasebesüremçeleri ve finansal tablolar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
| Muhasebenin temel ilke ve kavramları ile muhasebenin işletme içindeki temel işlevi hakkında bilgi ednir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
| Finansal Tabloların oluşturulmasını ve analizni yapar. Muhasebe alanındaki gümcel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dersi alan öğrenci muhasebesüremçeleri ve finansal tablolar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | - | 2 | 3 | 3 | 3 | ;
| Muhasebenin temel ilke ve kavramları ile muhasebenin işletme içindeki temel işlevi hakkında bilgi ednir | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | - | 2 | 3 | 3 | 3 | ;
| Finansal Tabloların oluşturulmasını ve analizni yapar. Muhasebe alanındaki gümcel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | - | 2 | 3 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | - | 2 | 3 | 3 | 3 |