EN
  • Anasayfa
  • MUD5900 Seminer (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
MUD5900 - Seminer
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seminer MUD5900 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE DENETİM - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ümmühan ASLAN
Ders Veren Prof. Dr. Ümmühan ASLAN
Amaç

Seminerin amacı; öğrencileri verilen veya seçilen bir konuda literature araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, onlara literature araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literature ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır

Ders İçeriği

Seminer; yüksek lisans programının zorunlu bir öğesi olup, literatur araştırması, derlenen bilgilerden veri tabanı oluşturulması, derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, rapor yazımı ve power point ile sunumu gibi bağımsız bir araştırma için önemli olan iş paketlerini kapsar.

Ders Kaynakları Çalışılan konu ile ilgili referans bilgileri içeren kitap ve makaleler
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
30
Temel Meslek Dersleri
30
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
10
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
30
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 5 5 25
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 5 6 30
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Ödev 2 Ödev 2 4 1 4
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 2 6 12
Toplam İş Yükü (Saat) 193
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,57
AKTS 0,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
2 Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak (devam) Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
3 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ve kitapları arayıp bulmak ve onları okumak Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
4 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ve kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (devam) Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
4 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ve kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (devam) Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
4 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ve kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (devam) Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
4 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ve kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (devam) Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
8 Yapılan gelişmelerin izlenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
9 İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
10 İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak (Devam) Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
11 Çalışılan konu hakkında rapor yazımı Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
12 Çalışılan konu hakkında rapor yazımı (Devam) Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
13 Raporun tamamlanması ve sunulması Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
14 Raporun tamamlanması ve bir dinleyici kitlesi önünde sunulması Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
incelenmesi istenen bir konuda detaylı bir literatur taramasının nasıl yapılacağını öğrenir . Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenir Ödev / Proje Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Bilimsel bir makaleyi anlama, özetleme ve analiz etme becerisi kazanır Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
incelenmesi istenen bir konuda detaylı bir literatur taramasının nasıl yapılacağını öğrenir . 4 4 4 3 4 4 3 - - 3 2 5 2
Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenir 4 4 4 3 4 4 3 - - 3 2 5 2
Bilimsel bir makaleyi anlama, özetleme ve analiz etme becerisi kazanır 4 4 4 3 4 4 3 - - 3 2 5 2
Ortalama Değer 4 4 4 3 4 4 3 - - 3 2 5 2