| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Seminer | MUD5900 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ümmühan ASLAN |
| Ders Veren | Prof. Dr. Ümmühan ASLAN |
| Amaç |
Seminerin amacı; öğrencileri verilen veya seçilen bir konuda literature araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, onlara literature araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literature ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır |
| Ders İçeriği |
Seminer; yüksek lisans programının zorunlu bir öğesi olup, literatur araştırması, derlenen bilgilerden veri tabanı oluşturulması, derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, rapor yazımı ve power point ile sunumu gibi bağımsız bir araştırma için önemli olan iş paketlerini kapsar. |
| Ders Kaynakları |
Çalışılan konu ile ilgili referans bilgileri içeren kitap ve makaleler
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
30
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
30
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
10
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
30
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 10 | 20 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 5 | 5 | 25 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 5 | 6 | 30 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 4 | 1 | 4 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 6 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması |
| 2 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak (devam) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması |
| 3 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ve kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması |
| 4 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ve kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (devam) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması |
| 4 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ve kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (devam) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması |
| 4 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ve kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (devam) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması |
| 4 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ve kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (devam) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması |
| 8 | Yapılan gelişmelerin izlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması |
| 9 | İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması |
| 10 | İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak (Devam) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması |
| 11 | Çalışılan konu hakkında rapor yazımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması |
| 12 | Çalışılan konu hakkında rapor yazımı (Devam) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması |
| 13 | Raporun tamamlanması ve sunulması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması |
| 14 | Raporun tamamlanması ve bir dinleyici kitlesi önünde sunulması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| incelenmesi istenen bir konuda detaylı bir literatur taramasının nasıl yapılacağını öğrenir . | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması Sözlü İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Bilimsel bir makaleyi anlama, özetleme ve analiz etme becerisi kazanır | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| incelenmesi istenen bir konuda detaylı bir literatur taramasının nasıl yapılacağını öğrenir . | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | - | - | 3 | 2 | 5 | 2 | ;
| Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenir | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | - | - | 3 | 2 | 5 | 2 | ;
| Bilimsel bir makaleyi anlama, özetleme ve analiz etme becerisi kazanır | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | - | - | 3 | 2 | 5 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | - | - | 3 | 2 | 5 | 2 |