| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Uluslararası Muhasebe Standartları I | MUD5015 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | YUZ YUZE |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ümmühan ASLAN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
uluslararası Muhasebe standartlarını öğrenmek |
| Ders İçeriği |
Ders uluslararası muhasebe standartları kurulu tarafından oluşturulan uluslar arası raporlama standartlarını içermektedir. |
| Ders Kaynakları |
IASB web Sitesi, KGK Web sitesi, internet kaynakları, resmi gazete
IASB web Sitesi, KGK Web sitesi, internet kaynakları, resmi gazete |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 4 | 4 | 16 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 5 | 5 | 25 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 14 | 56 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 4 | 1 | 4 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Uluslararası Raporlama Standartlarına Neden İhtiyaç Duyulmuştur | |
| 2 | Kavramsal Çerçeve | |
| 3 | Müşteri Sözleşmelerinden Hasılat ve stoklar Standardı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Seminer |
| 4 | Maddi Duran Varlıklar | |
| 5 | Nakit Akım Tablosu | |
| 6 | Muhasebe Politikaları,Muhasebe Tahmin ve Hatalarındaki Değişim | |
| 7 | Gelir vergisi Standardı ve Finansal Araçlar Standardı | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Sözlü |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kiralamalar ve Çalışanlara sağlanan faydalar | |
| 10 | Finansal Tabloların Sunumu | |
| 11 | Bilanço Tarihinden Sonraki Olaylar | |
| 12 | Devlet teşvikleri ve Yardımları, Tarım Faaliyetler Standardı | |
| 13 | Borçlanma Maliyetleri,varlıklarda değer düşüklüğü,maddi olmayan duran varlıklar | |
| 14 | Vaka Çözümü | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| uluslararası muhasebe standartlarına göre finansal rapor hazırlama becerisini elde eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bu dersi alan öğrenci uluslararası muhasebe standartlarının ne olduğu, yerel muhasebe standartlarından farklarını açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Dersi alan öğrenci uluslararası muhasebe standartlarına göre hazırlanmış finansal raporları analiz eder ve yorum yapar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| uluslararası muhasebe standartlarına göre finansal rapor hazırlama becerisini elde eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | - | - | 3 | 3 | 3 | ;
| Bu dersi alan öğrenci uluslararası muhasebe standartlarının ne olduğu, yerel muhasebe standartlarından farklarını açıklar | 3 | 3 | 1 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | - | - | 3 | 3 | 3 | ;
| Dersi alan öğrenci uluslararası muhasebe standartlarına göre hazırlanmış finansal raporları analiz eder ve yorum yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | - | - | 3 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3 | 2,33 | 3 | 5 | 3 | 3,33 | 3 | - | - | 3 | 3 | 3 |