| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Uzmanlık Alan | MUD7000 | 6 + 0 | 10,0 |
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyuze veya Online |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aysel GÜNEY Doç. Dr. Berna DEMİR Prof. Dr. Ümmühan ASLAN |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Vahdet ALTUNDAL Prof. Dr. Ümmühan ASLAN Doç. Dr. Berna DEMİR |
| Amaç |
Tez Yazımında Dikkaet Edilmesi Gerekli Konularda Danışmanlık Yapmak |
| Ders İçeriği |
Tez konusunun araştırılması ve belirlenmesi, tez çalışmasının planlanması, tezin yazılması |
| Ders Kaynakları |
belirlenen tez konusu ile ilgili basılı ve yazılı tüm kaynaklar
yazılı, görsel ve online kaynaklar |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 5 | 5 | 25 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 5 | 25 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 5 | 5 | 25 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 3 | 3 | 9 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 256 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 10,04 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yüksek lisans tezinin araştırma aşamasında ve yazım aşamasında uyulması gerekli olan kurallar (I) | Sözlü |
| 2 | Yüksek lisans tezinin araştırma aşamasında ve yazım aşamasında uyulması gerekli olan kurallar (II) | Sözlü |
| 3 | Uzmanlık alan dersinin amacı | Tartışmalı Ders |
| 4 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Tartışmalı Ders |
| 5 | Anket nedir nasıl hazırlanır | Tartışmalı Ders |
| 6 | Khi kare analizi | Tartışmalı Ders |
| 8 | Faktör analizi analizi | Tartışmalı Ders |
| 9 | Regresyon analizi | Tartışmalı Ders |
| 10 | teze uygulanacak analiz nasıl seçilir | Tartışmalı Ders |
| 11 | uygulanacak yöntemde geçerlilik ve güvenilirlik nasıl belirlenir | Tartışmalı Ders |
| 12 | Belirlenen tez konusunun teorik kısmının tartışılması | Tartışmalı Ders |
| 12 | Belirlenen tez konusunun teorik kısmının tartışılması | Tartışmalı Ders |
| 14 | Belirlenen tez konusununanket kısmının tartışılması | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder | |||
| Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur | |||
| Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur | |||
| Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder | |||
| Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur | |||
| Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur | |||
| Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder | |||
| Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur | |||
| Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur | |||
| Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder | |||
| Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur | |||
| Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur | |||
| Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder | |||
| Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur | |||
| Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur | |||
| Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder | |||
| Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur | |||
| Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur | |||
| Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder | |||
| Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur | |||
| Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur | |||
| Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder | |||
| Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur | |||
| Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur | |||
| Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | - | - | 3 | 5 | 3 | ;
| Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | - | - | 3 | 5 | 3 | ;
| Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | - | - | 3 | 5 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 0,44 | 0,44 | 0,44 | 0,44 | 0,44 | 0,44 | 0,33 | 0,33 | - | - | 0,33 | 0,56 | 0,33 |