EN
  • Anasayfa
  • MUD7000 Uzmanlık Alan (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
MUD7000 - Uzmanlık Alan
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uzmanlık Alan MUD7000 6 + 0 10,0 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE DENETİM - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyuze veya Online
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Aysel GÜNEY Doç. Dr. Berna DEMİR Prof. Dr. Ümmühan ASLAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Vahdet ALTUNDAL Prof. Dr. Ümmühan ASLAN Doç. Dr. Berna DEMİR
Amaç

Tez Yazımında Dikkaet Edilmesi Gerekli Konularda Danışmanlık Yapmak

Ders İçeriği

Tez konusunun araştırılması ve belirlenmesi, tez çalışmasının planlanması, tezin yazılması

Ders Kaynakları belirlenen tez konusu ile ilgili basılı ve yazılı tüm kaynaklar
yazılı, görsel ve online kaynaklar
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 14 140
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 5 5 25
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 5 5 25
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 5 5 25
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 3 3 9
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Ödev 2 Ödev 2 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 256
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 10,04
AKTS 0,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yüksek lisans tezinin araştırma aşamasında ve yazım aşamasında uyulması gerekli olan kurallar (I) Sözlü
2 Yüksek lisans tezinin araştırma aşamasında ve yazım aşamasında uyulması gerekli olan kurallar (II) Sözlü
3 Uzmanlık alan dersinin amacı Tartışmalı Ders
4 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Tartışmalı Ders
5 Anket nedir nasıl hazırlanır Tartışmalı Ders
6 Khi kare analizi Tartışmalı Ders
8 Faktör analizi analizi Tartışmalı Ders
9 Regresyon analizi Tartışmalı Ders
10 teze uygulanacak analiz nasıl seçilir Tartışmalı Ders
11 uygulanacak yöntemde geçerlilik ve güvenilirlik nasıl belirlenir Tartışmalı Ders
12 Belirlenen tez konusunun teorik kısmının tartışılması Tartışmalı Ders
12 Belirlenen tez konusunun teorik kısmının tartışılması Tartışmalı Ders
14 Belirlenen tez konusununanket kısmının tartışılması Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder
Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur
Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur
Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder
Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur
Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur
Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder
Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur
Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur
Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder
Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur
Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur
Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder
Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur
Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur
Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder
Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur
Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur
Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder
Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur
Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur
Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder
Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur
Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur
Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Seminer Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur Sözlü Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur - - - - - - - - - - - - -
Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur - - - - - - - - - - - - -
Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur - - - - - - - - - - - - -
Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur - - - - - - - - - - - - -
Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur - - - - - - - - - - - - -
Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur - - - - - - - - - - - - -
Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur - - - - - - - - - - - - -
Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur - - - - - - - - - - - - -
Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur - - - - - - - - - - - - -
Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur - - - - - - - - - - - - -
Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur - - - - - - - - - - - - -
Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur - - - - - - - - - - - - -
Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur - - - - - - - - - - - - -
Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur - - - - - - - - - - - - -
Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur - - - - - - - - - - - - -
Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur - - - - - - - - - - - - -
Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgileri uygulama becerisi elde eder 4 4 4 4 4 4 3 3 - - 3 5 3
Öğrenci, Araştırma yöntemleri dersinde öğrenmiş olduğu konuları aşama aşama uygulama fırsatı bulur 4 4 4 4 4 4 3 3 - - 3 5 3
Tez çalışmasında izleyeceği yolu ve teknikleri öğrenmiş olur 4 4 4 4 4 4 3 3 - - 3 5 3
Ortalama Değer 0,44 0,44 0,44 0,44 0,44 0,44 0,33 0,33 - - 0,33 0,56 0,33