EN
  • Anasayfa
  • MUD5021 Sürdürülebilirlik Raporlaması (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
MUD5021 - Sürdürülebilirlik Raporlaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sürdürülebilirlik Raporlaması MUD5021 1 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE DENETİM - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Sözlü ve görsel anlatım, sunum, uygulama
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Murat DÜZER
Ders Veren
Amaç

- Sürdürülebilirlik konusunda Türkiye’de ve dünyada yaşanan gelişmelerin kavranmasını sağlamak. - Sürdürülebilirlik raporlaması ve önemi hakkında farkındalık oluşturmak. - Sürdürülebilirlik raporlaması çerçevelerini ve ilkelerini açıklamak.

Ders İçeriği

Sürdürülebilir Kalkınma, Kurumsal Sürdürülebilirlik, Sürdürülebilirlik Endeksleri, Sürdürülebilirlik Raporlaması, Sürdürülebilirlik Raporlama Çerçeveleri, Sürdürülebilirlik Raporlama Standartları

Ders Kaynakları 1-Corporate Sustainability Reporting. An Overview, Christian Herzig, Stefan Schaltegger, 2006.
2-Yönetim Yaklaşımlarıyla Kurumsal Sürdürülebilirlik, Ed. Senem BESLER, Beta Yayınevi, 2009.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 8 14 112
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Final Final 6 1 6
Ödev 1 Ödev 1 4 5 20
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sürdürülebilir kalkınma ve kurumsal sürdürülebilirlik Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Kurumsal sürdürülebilirlik ve kurumsal yönetim Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Sürdürülebilirlikle ilgili teoriler Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Sürdürülebilirlik endeksleri Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 BIST Sürdürülebilirlik Endeksi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Sürdürülebilirlik raporlaması Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Sürdürülebilirlik raporlaması Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Örnek olay - Ara Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Sürdürülebilirlik raporlama çerçeveleri Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 GRI ve GRI raporlama çerçeveleri Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Türkiye’de sürdürülebilirlik raporlaması / Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Dünyada sürdürülebilirlik raporlaması Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Sürdürülebilirlik muhasebesi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Örnek olay: Sürdürülebilirlik raporu incelemesi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sürdürülebilirlik konusunda Türkiye’de ve dünyada yaşanan gelişmeleri kavrayabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Sürdürülebilirlik raporlamasının önemini açıklayabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Sürdürülebilirlik raporlaması çerçevelerini açıklayabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Sürdürülebilirlik düşüncesinin muhasebeye olan etkilerini açıklayabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Sürdürülebilirlik konusunda Türkiye’de ve dünyada yaşanan gelişmeleri kavrayabilme 5 4 5 5 5 3 3 3 3 5 4 5 5
Sürdürülebilirlik raporlamasının önemini açıklayabilme 5 4 5 5 5 3 3 3 3 5 4 5 5
Sürdürülebilirlik raporlaması çerçevelerini açıklayabilme 5 4 5 4 5 3 3 3 3 5 4 5 5
Sürdürülebilirlik düşüncesinin muhasebeye olan etkilerini açıklayabilme 5 4 5 5 5 3 3 3 3 5 4 5 5