| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sürdürülebilirlik Raporlaması | MUD5021 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, uygulama |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Murat DÜZER |
| Ders Veren | |
| Amaç |
- Sürdürülebilirlik konusunda Türkiye’de ve dünyada yaşanan gelişmelerin kavranmasını sağlamak. - Sürdürülebilirlik raporlaması ve önemi hakkında farkındalık oluşturmak. - Sürdürülebilirlik raporlaması çerçevelerini ve ilkelerini açıklamak. |
| Ders İçeriği |
Sürdürülebilir Kalkınma, Kurumsal Sürdürülebilirlik, Sürdürülebilirlik Endeksleri, Sürdürülebilirlik Raporlaması, Sürdürülebilirlik Raporlama Çerçeveleri, Sürdürülebilirlik Raporlama Standartları |
| Ders Kaynakları |
1-Corporate Sustainability Reporting. An Overview, Christian Herzig, Stefan Schaltegger, 2006.
2-Yönetim Yaklaşımlarıyla Kurumsal Sürdürülebilirlik, Ed. Senem BESLER, Beta Yayınevi, 2009. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 14 | 112 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Final | Final | 6 | 1 | 6 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 5 | 20 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sürdürülebilir kalkınma ve kurumsal sürdürülebilirlik | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Kurumsal sürdürülebilirlik ve kurumsal yönetim | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Sürdürülebilirlikle ilgili teoriler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Sürdürülebilirlik endeksleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | BIST Sürdürülebilirlik Endeksi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Sürdürülebilirlik raporlaması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Sürdürülebilirlik raporlaması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | Örnek olay - Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Sürdürülebilirlik raporlama çerçeveleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | GRI ve GRI raporlama çerçeveleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Türkiye’de sürdürülebilirlik raporlaması / | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | Dünyada sürdürülebilirlik raporlaması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Sürdürülebilirlik muhasebesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | Örnek olay: Sürdürülebilirlik raporu incelemesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sürdürülebilirlik konusunda Türkiye’de ve dünyada yaşanan gelişmeleri kavrayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Sürdürülebilirlik raporlamasının önemini açıklayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Sürdürülebilirlik raporlaması çerçevelerini açıklayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Sürdürülebilirlik düşüncesinin muhasebeye olan etkilerini açıklayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sürdürülebilirlik konusunda Türkiye’de ve dünyada yaşanan gelişmeleri kavrayabilme | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Sürdürülebilirlik raporlamasının önemini açıklayabilme | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Sürdürülebilirlik raporlaması çerçevelerini açıklayabilme | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Sürdürülebilirlik düşüncesinin muhasebeye olan etkilerini açıklayabilme | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4 | 5 | 4,75 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 |