EN
  • Anasayfa
  • TAB5017 Mera Kurma ve İşletme Teknikleri (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
TAB5017 - Mera Kurma ve İşletme Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mera Kurma ve İşletme Teknikleri TAB5017 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TARLA BİTKİLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders verme, laboratuvarda bitki tanıma, uygulama yapmak
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Hanife MUT
Ders Veren Prof. Dr. Hanife MUT
Amaç

Yapay çayır meraların önemini kavramak ve kurulma tekniklerini, karışıma girecek olan bitkilerin özelliklerini ve arazi hazırlanması konusunda detayları vermek

Ders İçeriği

Yapay Çayır-Meraların yararları ve kurulma nedenleri. Karışıma Alınacak Türlerde Aranacak Nitelikler. Yapay Çayır-Mera Kurmada Temel İşlemler. Arazinin Hazırlanması. Tohumlukların Hazırlanması, Ekime Uygun Çayır-Mera Bitkileri ve Agronomik Özellikleri.

Ders Kaynakları Altın, M., Gökkuş, A ve A.Koç. 2005. Çayır ve Mera ıslahı. Tarım ve Köy işleri Bakanlığı. Ankara.
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
30
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
70
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 15 60
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 2 Ödev 2 3 1 3
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse giriş ve tanıtım Tartışmalı Ders
2 Mera nedir Tartışmalı Ders
3 Yapay meraların önemi ve hayvancılıktaki yeri Tartışmalı Ders
4 Marjinal alanlar ve önemi Tartışmalı Ders
5 Yapay meraların ekolojik istekleri Tartışmalı Ders
5 Yapay meraların ekolojik istekleri Tartışmalı Ders
7 Karışımların hazırlanması, karışım örnekleri ve ekim hazırlığı işlemleri Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması
8 Ara sınav-Tohum yatağı hazırlığı, ekim yöntemleri ve karşılaştırılması Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması
9 Ekim sonuçlarının gözlenmesi ve değerlendirilmesi Tartışmalı Ders
9 Ekim sonuçlarının gözlenmesi ve değerlendirilmesi Tartışmalı Ders
12 Gübre istekleri ve gübreleme yöntemleri, sulama teknikleri Tartışmalı Ders
12 Gübre istekleri ve gübreleme yöntemleri, sulama teknikleri Tartışmalı Ders
14 Yabancı ve zararlı otların tanımı ve savaşı, yapay meraların değerlendirilmesi Tartışmalı Ders
14 Yabancı ve zararlı otların tanımı ve savaşı, yapay meraların değerlendirilmesi Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yapay mera kurmada; tohum yatağı hazırlama, ekim, gübreleme, hasat, harman gibi işlemler hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Yapay meralarda zararlı otlarla savaş ve değerlendirilmesini öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Mera hakkında genel bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Yapay mera kurulmasında seçilecek olan bitkiler hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Yapay mera kurulmasını öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Yapay mera kurmada; tohum yatağı hazırlama, ekim, gübreleme, hasat, harman gibi işlemler hakkında bilgi sahibi olur. 5 3 3 5 5 5 4 5 5 4 5 4 4 1 1
Yapay meralarda zararlı otlarla savaş ve değerlendirilmesini öğrenir 5 3 3 5 5 5 4 5 5 4 5 5 4 1 1
Mera hakkında genel bilgi sahibi olur. 5 3 2 5 5 5 4 5 5 5 5 5 4 1 1
Yapay mera kurulmasında seçilecek olan bitkiler hakkında bilgi sahibi olur. 5 3 3 5 4 5 4 5 5 4 5 4 4 1 1
Yapay mera kurulmasını öğrenir 5 3 3 5 5 5 4 5 5 4 5 4 4 1 1