EN
  • Anasayfa
  • KIM5900 Seminer (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
KIM5900 - Seminer
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seminer KIM5900 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün Eğitim ve uzaktan eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gökhan SEVİNÇ
Ders Veren Doç. Dr. Adem SARIHAN
Amaç

Yüksek Lisans ve doktora öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmekdir.

Ders İçeriği

Tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taraması Danışman öğretim üyesi ile birlikte bir seminer konusu belirleme Belirlenen tarihte seminer sunumu ve anlatımı

Ders Kaynakları Etkili Sunumlar için El Kitabı, TÜBİTAK
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
50
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
50
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 14 140
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 6 18
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 4 12
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 6 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 1 2
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 2 6
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sunum Teknikleri Tartışmalı Ders
2 Seminer konusunun danışman ile belirlemesi Tartışmalı Ders Sözlü
3 Literatür taraması Tartışmalı Ders
5 Literatür taraması Tartışmalı Ders
5 Literatür taraması Tartışmalı Ders
5 Literatür taraması Tartışmalı Ders
8 Sunum Ders
8 Sunum Ders
8 Sunum Ders
8 Sunum Ders
8 Sunum Ders
8 Sunum Ders
8 Sunum Ders
8 Sunum Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini kavrayarak uygular Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Topluluk karşısında konuşma, retorik ve hitabet konularında tecrübe kazanır Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirir. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini kavrayarak uygular. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanır. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini kavrayarak uygular 5 5 4 4 4 5 5 4 5 5
Topluluk karşısında konuşma, retorik ve hitabet konularında tecrübe kazanır 5 5 4 4 5 5 5 4 5 5
Bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirir. 5 5 4 4 5 5 5 4 5 5
Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini kavrayarak uygular. 5 5 4 4 4 5 5 5 5 5
Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanır. 5 5 4 4 4 5 5 5 5 5