EN
  • Anasayfa
  • KIM5000 Tez Çalışması (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
KIM5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması KIM5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Bilge EREN Dr. Öğr. Üyesi Gökhan SEVİNÇ Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH Doç. Dr. Zerrin PAT Dr. Öğr. Üyesi Sedat TÜRE
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH Dr. Öğr. Üyesi Sedat TÜRE Doç. Dr. Adem SARIHAN Doç. Dr. Zerrin PAT Dr. Öğr. Üyesi Gökhan SEVİNÇ Prof. Dr. Bilge EREN
Amaç

Öğrencinin yüksek lisans eğitiminin teorik derslerini tamamlamasından sonra bir öğretim üyesi danışmanlığında kimya alanında belirlenen özgün bir konuya yönelik olarak bağımsız bir çalışma yürütebilmesini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Tez konusunun belirlenmesi için gözlem yapma, literatür tarama, hipotez oluşturma, uygun deneysel yöntemleri belirleme, hipotezi belirlenen yöntemler ve deneysel çalışmalarla test etme, sonuçları bilimsel olarak yorumlanma ve elde edilen tüm verilerin tez formatında sunumu.

Ders Kaynakları Uluslarası ve Ulusal bilimsel makaleler, Veri tabanları (WOS, Science Direct, Ulakbim, Google scholar, YÖK tez merkezi vd.)
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 7 18 126
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 8 14 112
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 14 56
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 40 1 40
Ödev 1 Ödev 1 30 2 60
Ödev 2 Ödev 2 30 2 60
Toplam İş Yükü (Saat) 510
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tez konusunun ve hedeflerin belirlenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
2 Tez konusu ile ilgili literatür taraması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
3 Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi ve çalışmanın planlanması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
4 Deneylerde kullanılacak metotların belirlenmesi ve gerekli materyallerin hazırlanması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
5 Tez konusu ile ilgili teorik/deneysel çalışmalar Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
5 Tez konusu ile ilgili teorik/deneysel çalışmalar Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
5 Tez konusu ile ilgili teorik/deneysel çalışmalar Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
5 Tez konusu ile ilgili teorik/deneysel çalışmalar Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
9 Elde edilen sonuçların literatüre uygunluğunun kontrolü, tekrar veya ek deneyler Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
9 Elde edilen sonuçların literatüre uygunluğunun kontrolü, tekrar veya ek deneyler Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
11 Çalışma sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
11 Çalışma sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
13 Çalışma sonuçlarını yazım kurallarına uygun olarak yazılması ve makale/bildiri/tez formatında sunulması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
13 Çalışma sonuçlarını yazım kurallarına uygun olarak yazılması ve makale/bildiri/tez formatında sunulması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez konusu kapsamında literatür taraması yapabilir Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Literatür bilgilerini değerlendirerek çalışma metodu belirler ve deneyleri planlar. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Elde ettiği bulguları tartışır ve sonuçlarını rapor haline getirebilir ve savunabilir. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Tez konusu kapsamında literatür taraması yapabilir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Literatür bilgilerini değerlendirerek çalışma metodu belirler ve deneyleri planlar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Elde ettiği bulguları tartışır ve sonuçlarını rapor haline getirebilir ve savunabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5